رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از افتتاح کلینیک داوری خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه خبر داد و گفت: امیدواریم در این مرکز بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی حل و فصل شود تا این واحد ها بتوانند به چرخه تولید بازگردند.
کد خبر: ۹۷۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ 24 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک كرمانشاه؛ «پرویز توسلی زاده» در آیین افتتاح کلینیک داوری خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش، افزود: معتقد هستم دستگاه قضایی باید کمترین نقش را در زندگی مردم داشته باشد و این شامل بخش تولید و اشتغال هم می شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر و با توجه به سند تحول قضایی مقرر شد، روش‌های جایگزین قضائی ابداع و در جامعه رواج یابد، گفت: داوری و میانجی‌گری و روش های جایگزین، یکی از روش‌هایی است که در جامعه ما سابقه دیرینه دارد، می‌تواند به عنوان دادرسی خصوصی مطرح شود و بار زیادی را از روی شانه‌های دستگاه قضا بردارد و سبب ارتقای کیفی دستگاه قضایی شود.

توسلی زاده اظهار داشت: مقام معظم رهبری نقش اقتصاد را در نظام اسلامی بسیار مهم می دانند و تأکید ایشان بر حوزه اقتصاد و بخش تولید نشان می‌دهد که ایشان به موضوع تولید و توان و ظرفیت کشور برای افزایش، رونق و گسترش تولید، بسیار امیدوار هستند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: بدون تردید فعالیت فعالان بخش های تولیدی و صنعتی در جامعه با بروز اختلافاتی همراه خواهد بود که این امر ضرورت ایجاد مرکزی برای حل و فصل چنین اختلافاتی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: افتتاح کلینیک داوری خانه صنعت، معدن و تجارت در استان کرمانشاه می تواند به عنوان راهکاری برای حل و فصل دعاوی حقوقی طرح شده در حوزه صنعت، معدن و تجارت و گامی اساسی در مسیر کاستن از حجم پرونده های فعالان اقتصادی در دادگاه ها باشد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار