رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: با فعالیت کمیته معتذرین در حدود یک سال اخیر، بیش از یک هزار و ۵۰۰ پرونده قضایی در استان همدان به مصالحه ختم شد تا در نهایت ۱۶ میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی جرم بخشیده شود.
کد خبر: ۹۷۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ 24 June 2021
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: با فعالیت کمیته معتذرین در حدود یک سال اخیر، بیش از یک هزار و ۵۰۰ پرونده قضایی در استان همدان به مصالحه ختم شد تا در نهایت ۱۶ میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی جرم بخشیده شود.

 به گزارش تابناک همدان؛ محمدرضا عدالتخواه صبح امروز در جمع شورای معاونین قضایی و در دیدار با امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در استان با تبریک به مناسبت میلاد پرخیر و برکت امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته قوه قضائیه، از حضور حماسی مردم در انتخابات یاد کرد و گفت: آن حضو پر شور و شور و انتخاب آیت الله رییسی به عنوان رئیس جمهور نشانگر میزان رضایتمندی اقشار مختلف مردم از عملکرد دستگاه قضایی دارد.

*طرح‌های مبتکرانه دستگاه قضایی همدان مورد استقبال آیت الله رئیسی قرار گرفت

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های مبتکرانه اجرایی شده همچون تشکیل ستاد تالیف قلوب و کمیته‌های زیر مجموعه آن، اظهار کرد: این طرح‌های ابداعی که با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و بر مبنای سند تحول قوه قضائیه در استان ایجاد شده، مورد تایید ریاست قوه قرار گرفته و اینک در سراسر کشور شناخته شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان از کاهش ۸۵ درصدی پرونده‌های معوقه در ۲۱ ماه اخیر خبر داد و افزود: رفتن به سمت حبس زدایی و مجازات‌های جایگزین حبس، اثرات مثبتی در سطح جامعه نسبت به دستگاه قضایی ایجاد کرده است.

* سازش در ۲۵ فقره قتل عمد در ۲۱ ماه اخیر

عدالتخواه ادامه داد: فعالیت‌های کمیته‌های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته‌های معین ستاد تالیف قلوب زمینه ساز صلح و سازش تعداد قابل توجهی از پرونده‌های قضایی شده، تا جایی که ۲۵ پرونده قتل عمد به مصالحه و بخشش ختم شد.

*بیش از ۱۶ میلیارد تومان جزای نقدی در پرونده‌های صلح و سازش بخشوده شد

وی تصریح کرد: با فعالیت کمیته معتذرین در حدود یک سال گذشته، بیش از یک هزار و ۵۰۰ پرونده قضایی در استان همدان به مصالحه ختم شد، تا در نهایت ۱۶ میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی جرم بخشیده شود.

وی همچنین از انجام دادرسی الکترونیکی برای سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی هم یاد کرد و گفت: در ۲۱ ماه اخیر با اجرای سه برنامه کمی قاضی محور، کیفی شعبه محور و حوزه محور بر میزان رضایت مندی مردم از دستگاه قضایی استان و اتقان آراء افزوده شده است.

*رتبه نخست تعداد عفوخوردگان کشور از آن استان همدان است

رئیس کل دادگستری همدان افزود: در یک سال اخیر بیشترین میزان عفو خوردگان کشور در استان همدان رخ داده و دستگاه قضایی استان در این بخش رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
 
منبع: روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار