پرویز توسلی زاده:
رئیس دادگستری استان کرمانشاه گفت: سمت و سوی دادگستری استان کرمانشاه در دو سال گذشته به سمت آسان کردن کار برای مردم بوده است و برنامه دادگستری پیامدگرا و نتیجه گرا است و به سمت گره گشایی از مشکلات مردم و در دسترس بودن آنها و مردمی کردن دستگاه قضایی پیش رفته است.
کد خبر: ۹۷۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 24 June 2021

به گزارش  تابناک کرمانشاه همزمان با بزرگداشت هفته قوه قضاییه؛ رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با ایشان دیدار کردند.

براساس این گزارش، پرویز توسلی زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش و تبریک هفته قوه قضائیه با اشاره مختصری به آمار عملکرد دادگستری استان یادآور شد میانگین کاهش موجودی در سراسر کشور ۷ درصد بوده است در صورتی که در استان کرمانشاه این آمار تا ۲۰ درصد نیز رسیده است یعنی حدود ۳ برابر میانگین کشوری.

رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد:مجموعه همکاران قضایی ما در مرکز و شهرستانها در ۱۸ ماه، بیش از ۱۰۶ هزار نفر را ملاقات کرده اند و این ملاقات تنها یک دیدار ساده نبوده است بلکه تا جایی که ممکن بوده تلاش شده است مشکلات مراجعین را حل کنند.

آیت الله علماء گفت: صداقت، سلامت و صلابت لازمه کار دستگاه قضایی است 

در ادامه این دیدار آیت‌الله علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه قضایی دستگاه حساسی است و مردم نگاه ویژه ای به آن دارند چرا که از گذشته همواره بزرگان ما مسئول این دستگاه بوده اند افزود: صداقت، سلامت و صلابت لازمه کار دستگاه قضایی است چیزی که بحمدالله رئیس قوه قضاییه طی ۴۰ سال در نظام اسلامی این خصوصیات را در خود حفظ کرده اند و بر همین اساس امروز اقبال مردم به ایشان سبب شد در بزرگترین پست اجرایی کشور به ایشان اعتماد کنند.

امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد:در مراجعه به دادگستری همواره عده ای ناراضی هستند چرا که معتقدند به حق خویش نمی رسند ولی اگر این افراد اقناع شوند و دست اندرکاران دستگاه قضایی اسلامی و خدایی کار کنند همین افراد هم راضی می شوند.

آیت الله علماء در ادامه سخنان خود با اشاره به امید و نشاطی که آیت‌الله رئیسی در میان مردم ایجاد کرده اند تصریح کرد: به همین شیوه افرادی که در دادگستری هستند باید مایه دلگرمی و امید مردم شوند.

وی افزود: همین خصلت ها نیز در شیوه و روش آیت الله شهید بهشتی نیز وجود داشت و نام ایشان را جاودانه کرد.

امام جمعه کرمانشاه ابراز کرد: قضا و قضاوت کار خطیری است و نیاز به دقت فراوان دارد. در کنار آن سعی کنید به تکالیف شرعی و قانونی خود عمل کنید و مستمع حرف و سخن مردم باشید و کار را برای رضای خدا انجام دهید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار