استاندار خوزستان گفت: ۱۰ شهرستان خوزستان جزو شهرستان‌های محروم هستند که با مشکلات متعدد از جمله آب و فاضلاب روبه‌رو هستند.
کد خبر: ۹۷۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 23 June 2021

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست قرارگاه محرومیت زدایی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: هدف از تشکیل این قرارگاه کوتاه کردن مسیر بروکراسی اداری برای انجام طرح‌ها و پروژه‌های استان و حل مشکلات است.

وی با تاکید بر ضرورت برگزار شدن جلسات کمیته‌های مختلف این قرارگاه گفت: در این قرارگاه باید بر روی مصوبات شهرستانی تمرکز شود ، و همچنین برنامه‌های کلان ملی و استانی دستگاه‌های اجرایی در این جلسات بررسی و موانع شناسایی شود تا بتوانیم موانع را رفع کنیم.

وی افزود: نظارت و تسریع در اجرای مصوبات در شهرستان‌ها و رفع بروکراسی اداری از جمله وظایف کمیته‌های قرارگاه محرومیت زدایی خوزستان است.

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه وسعت خوزستان زیاد است و همچنین امکانات و بودجه مناسبی در استان وجود دارد به خوبی می توان در استان کار و پروژه انجام داد؛ در سطح ملی توجه خوبی به خوزستان می‌شود و اگر برنامه ریزی داشته باشیم می‌توان به خوبی کار کرد.

خوزستان دارای ۲۸ شهرستان است که با وجود شرکت‌ها و صنایع بزرگ در بسیاری از مناطق آن محرومیت و فقر وجود دارد و دومین استان دارای جمعیت حاشیه نشین است.

واگذاری زمین در بندر امام خمینی(ره)به مردم محروم

استاندار خوزستان در ادامه این نشست با اشاره به موضوع واگذاری زمین از سوی دولت به خانوارهای محروم شهر بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: کمیته‌ها و دستگاه‌های مربوطه به گونه‌ای تصمیم گیری کنند که افراد محروم توانایی خرید و ساخت خانه را داشته باشند.

وی گفت: واگذاری زمین‌ها با هدف کمک به خانوارهای محروم این منطقه در حال انجام است و باید به گونه ای قیمت گذاری و برنامه‌ریزی شود تا این افراد امکان خرید و ساخت خانه را داشته باشند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: نباید این طرح همچون طرح‌هایی مثل مسکن مهر و پرداخت یارانه که با هدف کمک به دهک‌های محروم جامعه اجرا شدند و در نهایت به نتیجه مطلوب نرسد،باشد؛ اگر تصمیم‌گیری مناسبی برای خانه دار شدن این قشر نشود در نهایت زمین به دهک های متوسط و یا بالاتر جامعه فروخته خواهد شد و خانواده های محروم از این امتیاز سهمی نخواهند برد.

وی گفت: بخشی از اقشار آسیب پذیر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند که این دستگاه‌ها توانایی کمک به مددجویان برای تهیه خانه را دارند ، اما دسته دیگر افراد آسیب پذیر و محروم هستند که توانایی انجام این کار را ندارند و باید برای این افراد ساز و کار مناسبی را برنامه ریزی کرد تا امکان خانه دار شدن آنها فراهم شود.

ابلاغ کامل اعتبار ۵۰ میلیون یورو فاضلاب اهواز به بانک مرکزی

استاندار خوزستان ادامه داد: تمام مبلغ ۵۰ میلیون یورویی برای فاضلاب اهواز، برای پرداخت به بانک مرکزی ابلاغ شده که در صورت نهایی شدن قراردادهای پروژه فاضلاب اهواز پرداخت می‌شود؛ پرداخت این میزان اعتبار زمان دارد و باید تا پایان سال مالی (تیر) قراردادهای این پروژه نهایی شود تا مبلغ به استان پرداخت شود.

وی افزود: توزیع اعتبارات در خوزستان باید به گونه‌ای انجام شود تا طرح‌هایی که اولویت دار هستند سریع تر تامین اعتبار شده و انجام شوند و منجر به حل یک مشکل در استان شود.

استاندار خوزستان در خصوص تامین اعتبار پروژه های فاضلاب و آب شرب در شهرستان‌های استان نیز بیان کرد: در این پروژه‌ها بانک‌های عاملی در سطح استان برای تامین اعتبار آنها در نظر گرفته شده که طرف حساب آنها سازمان برنامه و بودجه است و بدهی بانک ها با تمام مشتقات آن در نهایت از سوی سازمان برنامه و بودجه برگردانده می‌شود.

سلیمانی دشتکی گفت: از بانک ها تقاضا می‌شود در این مسیر به استان کمک کنند و باعث پیشرفت پروژه‌های استانی شوند.

گفتنی است از محل صندوق توسعه ملی با دستور رهبر معظم انقلاب مبلغ ۵۰ میلیون یورو برای توسعه و بهسازی فاضلاب اهواز تامین اعتبار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار