مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان گفت: ۱۰ طرح تعاون روستایی در این منطقه برای افتتاح و راه اندازی نیازمند پرداخت تسهیلات بانکی است .
کد خبر: ۹۷۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳ 23 June 2021

محسن حاج عابدی ارزش این طرح‌ها را  ۴۰۰ میلیارد تومان تخمین زد و  افزود: این طرح‌ها در قالب زنجیره ارزش در بخش‌های صنایع تبدیلی لبنی، گیاهان دارویی، بسته بندی گوشت، سورتینگ محصولات کشاورزی، طرح زیست محیطی نیروگاه زیست توده (به‌عنوان یک طرح فراملی) و ذخیره سازی و کنستانتره میوه، روستا بازار و اصلاح و توسعه کشتارگاه‌های تعاونی‌ها در شهرستان‌های استان اصفهان اجرایی شده است.

به گفته وی، این طرح‌ها برای افتتاح در سال جاری آماده شده است و همه دارای مجوز هستند و در صورت ارائه تسهیلات به این طرح‌ها می‌توانیم حرکت‌های بنیادی خوبی را شروع کنیم.  

وی ادامه داد: مجموعه برنامه‌های این سازمان بر اساس سند چشم انداز تا ۱۴۰۴ طراحی شده است و سال به سال بر اساس این نقشه راهبردی حرکت می‌کنیم.  

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان اظهار داشت: همه اقدامات این سازمان از جمله فعالیت در حوزه تامین و توزیع نهاده‌ها، تقویت زیرساخت‌ها، ایجاد زنجیره‌های ارزش، عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و روستا بازارها اولویت‌های از این سالجاری در این مجموعه است.

وی اضافه کرد: فعالیت در حوزه خرید تضمینی محصولات کشاورزی، خرید مداوم شیر در طول سال و تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی از دیگر برنامه‌های این سازمان است.  

حاج عابدی خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش در بخش کشاورزی و تقویت نظام بازار و پرداختن به نظام بازار محصولات کشاورزی از اولویت دارترین برنامه‌های سازمان تعاون روستایی استان اصفهان در سالجاری است.

وی با بیان اینکه بطور قطع برای اجرای این برنامه‌ها موانع و مشکلات پیش روی ما وجود دارد افزود: کار اجرای این طرح‌ها در سازمان تعاون روستایی اصفهان مبتنی بر برنامه است و طبق نقشه راه سال به سال و شهرستان به شهرستان مشخص شده و باید در این چارچوب حرکت کنیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان گفت: سیاست‌ها و اولویت‌های سالانه این مجموعه توسط مرکز(تهران) ابلاغ می‌شود و باید در آن چارچوب حرکت کنیم و کارها را به پیش ببریم.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما در حوزه زنان و تشکل‌ها و تعاونی‌های زنان است که این تعاونی‌ها در ۲ سال گذشته به‌عنوان نمونه کشوری انتخاب شدند.

حاج عابدی با بیان اینکه تقویت شرکت‌های تعاونی زنان به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان تعاون روستایی است گفت: ۱۰ تعاونی زنان در استان فعال است که جذب اعضای جدید، ایجاد تعاونی های زنان جدید و توانمند سازی در ساختار مدیریتی تعاونی‌های زنان و اشتغالزایی و ایجاد صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی در حوزه این تعاونی‌هاست.

وی اضافه کرد: آموزش و توانمندسازی زنان روستایی در حوزه‌های مختلف بسته بندی، خشک کردن محصولات، صنایع تبدیلی و ایجاد کارگاه‌های کوچک در روستاها جزو برنامه‌های این سازمان در حوزه زنان روستایی است.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان افزود: همکاری با صندوق بیمه محصولات کشاورزی به‌عنوان  یکی از برنامه‌های این مجموعه در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از بیمه محصولات کشاورزی و راهکاری برای جبران خسارات حوادث غیر مترقبه در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: مواردی از قبیل بیمه محصولات کشاورزی را از طریق شرکت‌های تعاونی تولید دنبال می‌کنیم.

حاج عابدی افزود: شرکت‌های تعاونی تولیدی در استان به کشاورزان در بخش‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهند باید کارگزار بیمه محصولات کشاورزی باشند اما در استان اصفهان این کار انجام نشده و این تعاونی‌ها بازاریاب شرکت‌های بیمه گر هستند برای مجموعه تعاون روستایی قابل قبول نیست.

وی گفت: از مسوولان بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی تقاضا داریم که کارگزاری مستقلی به مجموعه تشکل‌های این سازمان واگذار کنند تا به افزایش بیمه در روستاها کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار