رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با بستری شدن ۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته مجموع مبتلایان بستری در استان به ۱۴۹ مورد رسید.
کد خبر: ۹۷۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 23 June 2021

مجید شیرانی در این خصوص افزود: ۵۰۵ بیمار مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت آینده به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱۴ نفر به صورت سرپاپی تحت درمان قرار گرفتند و ۲۵ نیز بستری شدند.

وی ادامه داد: همچنین یک بیمار دیگر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا در استان از دست داد و تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۱۳۴ مورد رسید.

شیرانی با اشاره به وضعیت استان در خصوص روند شیوع کرونا، تصریح کرد: روند شیوع کماکان کاهشی است و این موضوع سبب شده تا در هفته جاری ۲ شهرستان استان از وضعیت نارنجی خارج و به زرد تغییر رنگ دهد اما این موضوع نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در سطح جامعه کمرنگ کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ابراز امیدواری کرد تا با گسترش واکسیناسیون کرونا به ویژه با واکسن‌های تولید داخل بتوان در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرایط امن‌تری را در برابر شیوع این ویروس ایجاد کرد.

شیرانی با اشاره به تزریق واکسن نوبت دوم گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال سن، خاطرنشان کرد: امید می‌رود واکسیناسیون این گروه سنی تا اوایل هفته آینده به پایان برسد و سپس بتوان واکسیناسیون یک گروه سنی دیگر را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۳۸ هزار و ۸۲۲ مورد نمونه‌گیری کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۴۷ هزار و ۴۳۳ مورد مثبت اعلام شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پنج شهرستان کوهرنگ، خانمیرزا، بن، سامان و اردل در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی (خطر زیاد) شیوع کرونا قرار دارند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار