رئیس اداره دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان خبرداد
رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان از آغاز برداشت چغندرقند در استان خبرداد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ هزار تن چغندر قند در گلستان برداشت شود.
کد خبر: ۹۷۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷ 21 July 2020

علی موسی خانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که امسال در سطح چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان چغندرقند کشت شده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ هزار تن چغندرقند از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: سال گذشته دو هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی به کشت چغندر قند اختصاص یافته بود که با استقبال کشاورزان امسال رشد دو برابری داشتیم.

رییس اداره پنبه و دانه های روغنی استان گلستان با بیان اینکه برداشت چغندر قند یک هفته است که در استان گلستان آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد افزود: محصول برداشت شده به کارخانه های شیروان و جوین حمل می شود.

موسی خانی با توضیح اینکه میزان عملکرد چغندرقند به طور متوسط در هر هکتار ۶۵ تن است و در زمین های مرغوب به ۸۰ تا ۱۰۰ تن هم در هکتار می رسد افزود: هر کیلو چغندرقند تقریباً هزار و ۲۰۰ تومان است و در هکتار بیش از ۵۰ میلیون تومان برای کشاورز درآمدزایی دارد.

وی افزود: چغندرقند درآمدی تقریباً برابر با کشت شالی دارد در حالی که میزان آب لازم برای کشت این محصول در مقایسه با شالی بسیار کمتر است.

رییس اداره پنبه و دانه های روغنی استان گلستان افزود: با توجه به بارندگی های خوبی که استان ما در فصل های پاییز و زمستان و بهار دارد کشت چغندر قند به خوبی در خاک استان جواب می دهد.

موسی خانی با بیان این مطلب که در سال‌هایی که بارش خوبی داریم این محصول حتی به صورت دیم هم قابل کشت است گفت: در شرایط کم آبی سه یا چهار بار آبیاری زمین های چغندرقند را کفایت می کند که با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود آب در استان توصیه می شود کشاورزان به جای شالی چغندر قند بکارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار