مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: شناکردن در سدها، کانال‌های آبیاری و تاسیسات و ابنیه آبی این استان ممنوع است.
کد خبر: ۹۷۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 13 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی پوراحمد اظهار داشت: در مخازن سدها و سایر تاسیسات آبی به دلیل نرم و لغزنده بودن کف و حاشیه دریاچه، نزدیک شدن به ساحل آنها همواره با مخاطره همراه است.

وی افزود: در مخازن سدها و تاسیسات آبی به واسطه وجود اختلاف شدید دما در لایه های مختلف آب، ایست قلبی محتمل است و همچنین وجود اجسام تیز و برنده مانند میلگرد و ... در اینگونه دریاچه ها، مکان مناسبی برای شنا کردن نیستن و از طرفی در مجاورت این تاسیسات تمهیدات و امکانات برای امداد و نجات وجود ندارد، لذا ورود به آب این مخارن و تاسیسات با مخاطرات جدی همراه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام با اشاره به اینکه هرساله در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود، یادآور شد: در حاشیه سدها نیز تابلوهای ممنوعیت و غیرقانونی بودن شنا نصب شده است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

پوراحمد با بیان اینکه مطابق قانون، ورود به حریم تاسیسات آبی و شنا کردن در دریاچه سدها و کانال های آب ممنوع است، گفت: با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق شدگی در فصل گرم، لازم است هم استانی ها و مسافران عزیز از شنا کردن در منابع و سازه‌های آبی خودداری کنند.

وی خواستار توجه شهروندان به ویژه جوانان و جدی گرفتن خطر شنا در این مناطق شد و ادامه داد: اکیپ‌های گشت و بازرسی نیز اقدام به گشت‌زنی در سدها و رودخانه‌های اطراف می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار