مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ٣٠ درصد سوخت تشویقی به رانندگان حمل چغندرقند از مبدأ شهرهای شمالی استان تخصیص داده شد.
کد خبر: ۹۵۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶ 21 April 2021

غلامعباس بهرامی نیا  اظهار داشت: با هدف حمل به موقع کالاهای اساسی از مبدأ بنادر کشور از جمله بندر امام خمینی(ره) و جلوگیری از وقفه در حمل این کالاها و محصولات فسادپذیر ، سوخت تشویقی برای ناوگان حامل این کالاها تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه چغندرقند یک محصول فسادپذیر است، افزود: امسال کاشت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن چغندرقند در شهرهای دزفول، شوش ، اندیمشک، بهبهان و شوشتر پیش بینی شده است که نسبت به سال گذشته رشد ۶٠ درصدی در برداشت این محصول را شاهد هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: ۲ کارخانه تولید قند در استان اصفهان، ۲ کارخانه در استان فارس، ۲ کارخانه در استان کرمانشاه و در استان های همدان، قزوین، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هر کدام یک کارخانه، خریدار محصول چغندرقند هستند و جابه جایی این محصول از استان نیازمند روزانه ۲هزارو ۲۰۰ کامیون است.

بهرامی نیا گفت: به منظور تشویق رانندگان برای جابجایی این کالا از خوزستان، تخصیص ٣٠ درصد سوخت اضافه بر سهمیه از مبدأ شهرهای شمالی استان درنظر گرفته شده است و طی هماهنگی های صورت گرفته با شرکت پخش فراورده های نفتی، تمهیداتی درخصوص تأمین سوخت آزاد این کامیون ها علاوه بر سهمیه تخصیص داده شده صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: به منظور تسریع در حمل و نقل چغندرقند، هماهنگی های لازم با جهاد کشاورزی و کارخانه های قند استان های مقصد در خصوص پرداخت به موقع کرایه حمل به رانندگان نیز انجام شده است.
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، تخصیص ٣٠ درصد سوخت اضافه بر سهمیه شامل کامیون های حمل کالاهای اساسی از مبدأ بندر امام خمینی(ره) نیز می شود.

مناطق دزفول ، شوش ، اندیمشک ، شوشتر ، بهبهان و اهواز از مناطق عمده کشت چغندرقند در خوزستان هستند.
پارسال حدود ۸۰۰هزار تن چغندر قند در خوزستان تولید و به هشت کارخانه قند کشور ارسال شد.
فقدان زنجیره تولید ، ناکافی بودن صنایع تکمیلی ، فراوری و بسته بندی از چالش‌های عمده بخش کشاورزی خوزستان است.
سالانه حدود ۱۷.۲میلیون تن محصول زراعی ، باغی ، دامی و شیلاتی معادل ۱۳.۵درصد کل تولیدات کشاورزی کشور به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال در خوزستان تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار