فرمانده تیپ ۷۱ صاحب الزمان (عج) نیروی زمینی ارتش، گفت: ارتش نماد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون خدمات درخشانی در عرصه‌های مختلف برای امنیت و پیشرفت کشور ارایه کرده است.
کد خبر: ۹۵۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵ 17 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،سرهنگ «جلیل شاطری» روز شنبه در آستانه ۲۹ فروردین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران سرپل‌ذهاب، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی مسلح قدرتمند با تجهیزات و امکانات بومی است که امروز در کنار سایر قوای مسلح کشور در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و از حدود و ثغور کشور دفاع می‌کند.

وی اظهار داشت: ارتش امروز مردمی‌ترین نهاد کشور است و در تمام حوادث و بلایای طبیعی مختلف به عنوان اولین و موثرترین نیرو در کنار مردم حضور یافته و همچنان که مردم را در قلب خود جای داده در قلوب تک تک آحاد ملت شریف ایران اسلامی جای دارد.

فرمانده تیپ ۷۱ صاحب الزمان (عج) نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اتحاد نیروهای مسلح لرزه بر اندام دشمنان نظام و انقلاب انداخته است، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز انسجام، همدلی و وحدت نیروهای مسلح که حاصل تلاش و یادگار ماندگار شهید صیاد شیرازی است باعث موفقیت جبهه رزمندگان اسلام شد.

سرهنگ شاطری اظهار داشت: امروز نیز نیروهای مسلح کشور تحت زعامت رهبر انقلاب متحدتر و مقتدرتر از گذشته در میدان دفاع از کشور حضور داشته و پشتیبان و مطیع رهبر معظم انقلاب هستند.

نیروهای مسلح امروز خودکفا شده‌اند

وی اضافه کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران برخلاف ارتش شاهنشاهی که در ابعاد مختلف وابسته به آمریکا بود تمام تجهیزات، سلاح و مهمات خود را بومی سازی کرده و براساس برنامه های خود امروز با توان نظامی، لجستیکی، رزمی و تحرک پذیری بالای خود آماده دفاع از مرزهای آبی، خاکی و دریایی کشور است و هیچ دشمنی توان تعرض به ایران اسلامی را ندارد.

سرهنگ شاطری در ادامه سخنانش خود گفت: برنامه هایی که باید به صورت تجمعی برگزار می شد به دلیل وضعیت قرمز کرونایی شهرستان و برای حفظ سلامت مردم برگزار نخواهد شد و بیشتر برنامه های امسال در بستر فضای مجازی انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: صعود تیم کوهنوردی تیپ ۷۱ ارتش به قله کانی صیفی در استان ایلام در روز شهادت شهید صیاد شیرازی انجام شد که سر آغاز برنامه های دهه ارتش بود.

او با تأکید بر لزوم زنده نگهداشتن یاد شهدا اذعان داشت: سرکشی و دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان، غبارروبی مزار شهدای گمنام پادگان ابوذر و حضور کارکنان در یادمان شهدای بازی دراز از برنامه های ارتش در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در دهه ی بزرگداشت ارتش است.

فرمانده تیپ ۷۱ صاحب الزمان عج نیروی زمینی ارتش در ادامه گفت: رژه موتوری و خودرویی در سطح شهرستان، دیدار با امام جمعه، دیدار با خانواده های موفق ارتش، راه اندازی پویش فرهنگی ختم صلوات و پویش من صیادم، راه اندازی پایگاه سلامت در شهر و روستاهای تابعه و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه های تیپ ۷۱ در دهه ارتش است.

ارتش ۱۵هزار حافظ قرآن دارد

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۷۱ پادگان ابوذر نیز در این نشست ضمن گرامیداشت روز ارتش اظهار داشت: ارتش در دوران قبل از انقلاب با امام راحل ارتباط داشته و عمده نیروهای بدنه ارتش انقلابی بودند.

حجت الاسلام «جمال کرمی‌زرندی» افزود : ارتش از ابتدا مکتبی و انقلابی بوده و فرماندهان رده بالای ارتش که جنایتکار بوده‌اند عمدتا مجازات شده و یا از کشور فرار کرده اند.

او تصریح کرد : امروز در ارتش بیش از ۱۵ هزار حافظ قرآن وجود دارد و در برنامه امسال سازمان عقیدتی سیاسی ارتش این عدد به ۲۸ هزار نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به برنامه های عقیدتی سیاسی در دهه ارتش اذعان داشت: برپایی محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان و مسابقات فرهنگی از برنامه های این دهه است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق دارد.

۲۹ فروردین در تقویم کشورمان به نام روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی نام گذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار