طبق اعلام رئیس اتاق تعاون ایران ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ارزان‌ قیمت برای کارگرانی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند، ساخته می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 15 April 2021

کارگران با بیمه تامین اجتماعی در تهران و کرج صاحب خانه می‌شوند

به گزارش «تابناک البرز» قرار است ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در جوار شهرکها و نواحی صنعتی کشور برای کارگران ساخته شود . البته در این طرح کارگرانی که بیمه تامین اجتماعی دارند، در اولویت هستند.

آمارها نشان می دهد که در شهرکهای صنعتی حداقل بین ۷۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار کارگر مشغول به کار هستند و به دلیل مشکلاتی که در رفت و آمد و طی کردن مسافت طولانی تا محل کار دارند، تامین مسکن ارزان برای آنها اهمیت زیادی دارد.

بر همین اساس تفاهم نامه اتاق تعاون ایران و وزارت راه و شهرسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرک های صنعتی حومه تهران، البرز، قزوین و زنجان ساخته می شود.

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران درباره ساخت این واحدهای مسکونی می گوید: قرار است در فاز اول برای آن دسته از کارگرانی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود و این طرح قابلیت افزایش تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را دارد.

عبداللهی با بیان اینکه استان‌های مختلف باید اسامی متقاضیان فاقد مسکن را در سامانه مربوطه ثبت کنند می گوید: تاکنون ۲۲ استان کشور برای تامین زمین ارزان یا رایگان و احداث مسکن کارگری اعلام آمادگی‌ و ۸۵ هزار نفر متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته عبدالهی، سال گذشته برای این طرح ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته و مقرر شد باقیمانده توسط متقاضی تامین شود و در قانون بودجه سال جاری این مبلغ به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار