علی آبادی در شهمیرزاد عنوان کرد:
مدیرعامل مپنا از آریاترانسفور به عنوان یکی از مهمترین همکاران مپنا و یکی از واحدهای بزرگ صنعتی پیشرو در کشور نام برد و گفت: همکاری‌های مشترکی با واحدهای صنعتی استان سمنان و از جمله آریاترانسفور و عقاب‌افشان دارد.
کد خبر: ۹۵۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰ 13 April 2021

اولین اتوبوس برقی ایران در سمنان رونمایی می‌شود/ توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر

 

به گزارش تابناک سمنان عباس علی آبادی در حاشیه آیین رونمایی از بزرگترین ترانسفورماتور نیروگاهی کشور در شهمیرزاد در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکردهای این گروه بزرگ صنعتی اظهار کرد: یکی از رویکردهای عمده ما توسعه زیرساخت‌ها و کمک به برقی‌سازی صنعتی است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای بزرگی در این بخش‌ها داشتیم ادامه داد: البته در بخش‌هایی مثل حمل و نقل، تازه شروع کردیم و از همین رو باید شتاب بیشتری به فعالیت‌های خود در این بخش بزنیم.

وی بر لزوم حرکت به سمت برقی‌کردن حوزه حمل و نقل تاکید کرد و گفت: بدون تردید با برقی‌کردن این بخش منابع سرشاری نصیب کشور خواهد شد. اگر با برقی شدن مصرف انرژی به حداقل یک سوم کاهش یابد شاهد تحول اساسی در این حوزه خواهیم بود.

مدیرعامل مپنا تصریح کرد: بی‌تردید گروه مپنا با یک فناوری کاملاً داخلی، توانایی برقی‌سازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور را داشته و در آینده دستاوردهای بزرگی در این حوزه خواهیم داشت.

مدیرعامل مپنا بر ضرورت راه اندازی زیر ساخت‌های برقی‌سازی حوزه خودرویی تاکید و از اجرای یک طرح مشترک با عقاب‌افشان سمنان در آخر سال گذشته خبر داد و گفت: در همین راستا به زودی اولین اتوبوس برقی کشور را رونمایی خواهیم کرد. اخیرا پیش‌رونمایی این محصول که یک محصول فوق‌العاده و مهم است در سمنان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه یک طرح در مقیاس جهانی است ادامه داد: نتیجه تلاشی که هم در مپنا و هم در عقاب‌افشان انجام شده یک محصول فوق‌العاده است که می‌تواند با برترین‌های دنیا رقابت کند.

علی‌آبادی از توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر به عنوان یکی دیگر اولویت‌های کاری در این گروه بزرگ صنعتی نام برد و گفت: خوشبختانه گروه مپنا یک نیروگاه ساز در مقیاس جهانی است و از ظرفیت و توان تخصصی بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرعامل مپنا همچنین به تمجید از توان تخصصی بالا در آریاترانسفور پرداخت و گفت: صنعت برق صنعت بسیار مهمی است و آریاترانسفور یکی از شاخص‌ترین واحدهای بزرگ تولیدی این صنعت است که محصولات آن از استانداردهای بالای جهانی برخوردارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز یکی از قدرتمندترین کشورها در این صنعت است ادامه داد: ما با ظرفیت تولید 600 میلیارد کیلووات ساعت، حرف اول را در منطقه می‌زنیم ضمن اینکه ما از نظر فناوری‌ها نیز چه در بخش توزیع و چه در انتقال، رشد بسیار چشمگیری در این بخش داشتیم.

وی آریاترانسفور را کارخانه‌ای استراتژیک و با اهمیت در کشور و منطقه خواند و اظهار کرد: کشور ما امروز در این حوزه نیازمند خارجی‌ها نیست و توانایی رفع همه نیازهای خود را دارد.

مدیرعامل مپنا با بیان اینکه مپنا حداکثر استفاده را از ظرفیت این واحد بزرگ صنعتی خواهد کرد افزود: زمینه برای همکاری‌های مشترک بین مپنا و این واحد بزرگ صنعتی و دیگر واحدهای استان سمنان فراهم شده است.

وی همچنین از مپنا به عنوان یک گروه بزرگ صنعتی نام برد و گفت: مپنا امروز در چندین کشور دنیا فعالیت دارد و امید می‌رود که این اثرگذاری روز به روز بیشتر شود چرا که این توانمندی‌ها است که به تامین بیش از پیش امنیت در کشور ما نیز کمک خواهد کرد.

وی از استان سمنان به عنوان یکی از استان‌های موفق صنعتی و پیشرو در کشور نام برد و افزود: استان سمنان برای توسعه بیشتر نیازمند تکمیل برخی زیرساخت‌ها است. خوشبختانه این استان مشکلی در تامین برق ندارد و دو نیروگاه سمنان و شاهرود نیاز استان را به طور کامل مرتفع می‌کنند.

علی‌آبادی از آب به عنوان یک مولفه مهم و موثر در توسعه نام برد و با اشاره به کمبود منابع آبی در استان سمنان وعده داد این گروه بزرگ صنعتی در پروژه‌های بزرگ این بخش مشارکت کند. مپنا آماده است که حداکثر توان خود را برای کمک به این بخش از نیاز استان، به میدان بیاورد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار