آیت‌الله دژکام با بیان اینکه باید جایگاه قوه قضاییه را در نگاه مردم بالا ببریم، بیان کرد: امروز ما می‌خواهیم تمدن بسازیم و تمدن‌ها برپایه نام‌های نیک باید شکل بگیرد مجموعه فرهنگی دستگاه قضایی استان نیز باید اینگونه اهداف را مدنظر قرار دهد.
کد خبر: ۹۵۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 13 April 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار نوروزی با رئیس کل دادگستری فارس و مجموعه دستگاه قضایی استان با بیان اینکه در دستگاه قضایی بسیار بیشتر از مجموعه اجرایی کشور به اعتماد مردم نیاز است، گفت: اگر اعتماد به دستگاه قضایی مناسب باشد این تفکر در ذهن مردم وجود دارد که اگر خلافی در سایر قوا رخ دهد در مجموعه قضایی درست می‌شود، ولی اگر دستگاه قضایی این اعتماد را ایجاد نکند با مشکل مواجه می‌شویم.

او با بیان اینکه معتقد نیستیم که دستگاه قضایی کاملا پاکی داریم، ولی در مجموعه قضایی جهان، دستگاه قضایی ایران از بهترین‌هاست، گفت: تلاش مخالفان جمهوری اسلامی این است که تصور مردم از دستگاه قضایی تصور خوبی نباشد و برای این امر نیز ابزار و امکانات خود را به کار گرفته‌اند و به شدت تبلیغ می‌کنند.

امام جمعه شیراز با تشکر از عملکرد دستگاه قضا در مبارزه با فساد افزود: این موضوع توانست مقداری اعتماد مردم را جلب کند، اما آنچه در فضای مجازی است با واقعیت و آنچه آرمان ما است، تفاوت دارد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه باید جایگاه قوه قضاییه را در نگاه مردم بالا ببریم، بیان کرد: امروز ما می‌خواهیم تمدن بسازیم و تمدن‌ها برپایه نام‌های نیک باید شکل بگیرد مجموعه فرهنگی دستگاه قضایی استان نیز باید اینگونه اهداف را مدنظر قرار دهد.

او با تاکید بر نقش معاونت فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی گفت: در معاونت فرهنگی‌ها به دنبال روضه‌خوانی و برپایی مجلس و منبر نیستیم بلکه این معاونت باید دقیقا سیاست‌گذاری کرده باشد و از همان مجلس و منبر به گونه‌ای استفاده کند که برند مجموعه‌اش ساخته شود.

آیت‌الله دژکام در پاسخ به این پرسش که آیا در دستگاه قضایی خود باید اینگونه چیزی داشته باشیم یا خیر؟ گفت: برخی از کاهی کوهی می‌سازند و ما از چیز‌هایی که داریم نمی‌توانیم درست استفاده کنیم البته یکی از جوانب کار هم مسائل سیاسی است، چون با هم رقابت دارند کسی که ظرفیت دارد را خرد می‌کنند.

امام جمعه شیراز وقتی یک نفر ظرفیت این را دارد که به نحوی ساخته شود و به حد برند برسد خود باید مراعات کند که زیاد وارد این جریان‌های سیاسی و تحزب نشود، گفت: دیگران هم او را خرد نکنند تا آبرویی بماند. همدیگر را خراب می‌کنیم در صورتی که دشمن به دنبال تخریب همه ما هست و این موارد برای جامعه ما بسیار خطرناک شده است.

او با اشاره به برندسازی در دستگاه قضایی عنوان کرد: در این امر یکی از مهم‌ترین مسائل دقت نظر و این است که رای طرف رای قوی باشد و روی این موارد باید بسیار مانور داده شود. به رای قاضی اگر اعتماد داشته باشیم معلوم می‌شود رایش رای قوی است و این موضوع را باید در استان جا بیاندازیم.

امام جمعه شیراز افزود: بسیار دیده شده که در پرونده‌ای به رای داده شده قانع نیستند و مدام به دادگاه‌های دیگر شکایت می‌شود حتی در مواردی نیز رای دیوان عالی را هم پیگیری کرده‌اند و رای آن را شکسته‌اند، رای باید چنان قوی باشد که اگر دیوان عالی هم رود تایید شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اگر رای قوی نباشد دعوا‌ها تمام نمی‌شود، تصریح کرد: بر روی این مسائل باید خیلی کار کنیم و متاسفانه در این قسمت فرهنگ ما لطمه خورده است همچنین مسئله بازآموزی قضات نیز باید مدنظر قرار گیرد تا اینکه به همه قضات اطمینان صد در صد داشته باشیم.

او با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه را آرام کنیم نیاز به اخلاق داریم، گفت: در کنار همه این احکام حقوقی که به جای خود بسیار لازم است و اگر نباشد خلا وجود دارد اخلاق لازم است که گاهی این موضوع در جامعه فراموش می‌شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه این خودش یک آسیب است که مردم تصور کنند همه مسائل از طریق قضایی باید حل شود، افزود: در صورتی که این با هم کنار آمدن را باید در دستگاه قضا به مردم یاد دهید.

دژکام با بیان اینکه یک رکن مهم دستگاه قضایی است، به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: یک گروه تازه نفس هم در دستگاه اجرایی می‌آیند و با همکاری دستگاه قضایی به سامان معیشتی و اقتصادی مردم برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار