نماینده سپیدان گفت: امضای سند جامع برای همکاری ۲۵ ساله با چین و تدبیر مجلس در تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و اجرای سریع این قانون توسط دولت توانست به یک باره آمریکا را در تنگنا قرار دهد و تغییر رویکرد حتی در کوتاه مدت در سیاست های آنان ایجاد کند.
کد خبر: ۹۵۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 13 April 2021

به گزارش تابناک فارس: محسن علیزاده گفت: هر کشوری که با احترام متقابل و در شرایط عادلانه قصد همکاری اقتصادی باثبات و پویا با کشورمان داشته باشد، می‌تواند ورود کند اما در این مسیر، سوابق کشورها نیز بایستی لحاظ شود.

او افزود: در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکا، چین همراهی بهتری با ایران در خصوص موضوعات هسته ای و منطقه‌ای و تحریم‌ها داشته و نسبت به آمریکا و اروپا قابل اطمینان است؛ ضمن این که پالایشگاه های چین با نفت ایران سازگارتر بوده و جاده ابریشم برای ایران و چین استراتژیک و اقتصادی است.

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با داشتن ۶ هزار کیلومتر مرز خاکی و ۲ هزار کیلومتر مرز آبی و یک جاده تاریخی و اقتصادی به نام جاده ابریشم می تواند به یک اقتصاد پرقدرت و تاثیرگذار تبدیل شود.

علیزاده گفت: جاده ابریشم فعلا از یک مسیر دریایی در دریای خزر عبور می‌کند که عبور این مسیر از خاک کشورمان ضمن افزایش توجیه سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد دلاری چین در این جاده، مزایای بسیاری برای اقتصاد کشورمان به ارمغان خواهد آورد.

 

او ادامه داد: این سند جامع در بخش های مختلف کشاورزی، حمل ونقل، خودرو و انرژی، همکاری متقابل را پیش بینی کرده است و پس از رسیدن به مرحله قرارداد قطعا در مجلس شورای اسلامی به صورت دقیق بررسی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار