نماینده شیراز اظهار کرد: بر اساس ماده 6 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران چند شاخص کلی مطرح شده است که عبارتند از عادی شدن کامل روابط بانکی، رفع کامل موانع صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی و برگشت کامل و سریع ارز حاصل از فروش این محصولات.
کد خبر: ۹۵۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ 13 April 2021
به گزارش تابناک فارس: روح اله نجابت همچنین لازم است در باب راستی آزمایی انتفاع ایران از لغو تحریم‌ها به معیارها و شاخص‌های زیر توجه شود:
 
1-در ابتدا باید تمام تحریم‌های وضع شده علیه ایران ناظر به تمام افراد، نهادها و سازمان‌ها و در تمام زنجیره تجاری فارغ از هر بهانه‌ای به صورت کامل لغو و نه تعلیق شود. همچنین باید حق اعمال مجدد یا اسنپ بک تحریم ها به هر علت و بهانه دیگری سلب گردد.
 
2-باید موانع روانی ایجاد شده توسط تحریم‌ها نظیر شاخص‌های مربوط به ریسک تعامل با ایران تعدیل شود و هجمه‌های رسانه‌ای و لفاظی‌های رسمی و فشارهای غیررسمی علیه ایران متوقف شود.
 
3- نتیجه رفتارهای عجولانه و غیرمنطقی در زمان تصویب 20 دقیقه‌ای برجام آن شد که با وجود پذیرفتن محدودیت‌های هسته‌ای جز خسارت محض و تقریبا هیچ چیزی عاید ایران نشود و سفره مردم کوچک و کوچکتر شود. راستی آزمایی نباید محدود به بازه زمانی چند دقیقه‌ای یا چند ساعتی باشد. راستی آزمایی متناسب با معیارهای قید شده به یک بازه زمانی حداقل 3 تا 6 ماه نیاز دارد و در ادامه گشایش در سفره معیشتی مردم ناشی از لغو این تحریم‌ها باید به صورت مداوم و دوره‌ای راستی آزمایی شود.
 
4- مختصات رویکرد مطلوب در راستی آزمایی واقعی لغو تحریم‌ها به این شرط است: 1- بازگشت تعاملات عمده تجاری و بین‌المللی به شرایط قبل از تحریم بدون امکان بازگشت مجدد تحریم‌ها2- دریافت آزادانه سپرده‌های حاصل از صادرات نفت و سپرده شدن منابع مالی حاصل در بانک‌های مورد توافق طرفین و انجام عملیات کامل و بی قید و شرط توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی بر روی منابع مالی حاصل. 3-تامین بی قید و شرط نیازمندی‌های فناورانه اقتصاد ایران4-فعالیت آزادانه و بی قید و شرط بنادر تجاری ایران. 5- تحقق حدود آستانه‌ای در روابط مالی و بانکی. 6- بازنگری اساسی در قواعد و آئین نامه‌های تعامل تجاری با اقتصاد ایران. 7- بازنگری دفعی، اساسی و حداکثری در کلیه فهرست‌های تحریمی. 8-صادرات و تحویل حجم حداقلی مشخص از نفت و فرآورده به مشتریان سابق و جدید9- مشروط نشدن تراکنش بانکی به دخیل نبودن افراد تحریمی.
 
عضو کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در پایان لازم می‌دانم به دولت‌های متخاصم هشدار دهم، جمهوری اسلامی ایران حتما و بلا شک در برابر اقدامات خرابکارانه شما به وقت خودش و در زمان مناسب پاسخ خواهد داد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار