نماینده مردم لامرد در مجلس گفت: نیروگاه بزرگ ۹۳۰ مگاواتی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد احداث خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ 12 April 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: سیدموسی موسوی همزمان با آغاز بکار مجلس یازدهم در خرداد ۹۹ تلاش‌های خود را برای احیاء نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی لامرد آغاز کرد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در جلسات متعددی با جهانگیری معاون‌اول رئیس‌جمهور، لاریجانی مسئول قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، اردکانیان وزیر نیرو و حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، بر ضرورت احیاء نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی لامرد تأکید کرد.
وی ادامه داد: ساخت این نیروگاه همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان فارس در سال ۹۴ آغاز شد و قرار بود از محل فاینانس چین احداث گردد، اما عملاً از سال ۹۶ متوقف گشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه صنعت بزرگ آلومینیوم جنوب نیازمند برق پایدار و مطمئن است، در جلسات خود با علی لاریجانی خواستار تأمین سرمایه مالی این نیروگاه از محل قرارداد ایران و چین شد و در نشست با سایر مقامات عالی‌رتبه دولت و بخش خصوصی نیز بر ضرورت احیاء این پروژه تأکید کرد.

 با دعوت نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به لامرد سفر کرد و از نزدیک در جریان روند ساخت نیروگاه و سایر صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر‌ لامرد قرار گرفت.

امیرعباس حسینی ضمن بازدید از پست‌های 230/400 کیلوولت، با احیاء مجدد این نیروگاه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد موافقت کرد.

وی تصریح کرد: کارخانه آلومینیوم جنوب بدون نیروگاه بی‌معنی است و طبق مطالعات صورت‌گرفته ساخت نیروگاه در لامرد نیاز مبرم صنعت آلومینیوم است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر ضمن صدور دستور ساخت نیروگاه، در مورد نحوه تأمین مالی این پروژه نیز تأکید کرد: اگر تا پایان اردیبهشت تأمین مالی این پروژه از محل فاینانس چین به نتیجه نرسد، از محل منابع داخلی این نیروگاه احداث خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار