رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی:
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ محیط بان زنجانی حین خدمت با بیرحمی هرچه تمام از سوی شکارچیان متخلف به فیض شهادت نایل آمدند که این جنایت قابل گذشت نیست و پرونده آنان به صورت ضرب الاجلی پیگیری و رسیدگی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 12 April 2021

 

سمیه رفیعی، شامگاه یکشنبه به منظور دیدار و دلجویی از خانواده محیط بانان شهید "مکائیل هاشمی و مهدی مجلل" بطور سرزده به زنجان سفر کرده بود، افزود: جامعه بزرگ محیط زیست غم بزرگ از دست دادن این ۲ محیط بان وظیفه شناس را هرگز فراموش نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه امسال سال خوبی برای جامعه محیط زیستی نیست و به جد پیگیر خون سرخ این ۲ شهید والا مقام خواهیم بود، اظهار داشت: یقین بدانیم که شکار یک موجود زنده بسیار سخت است چه برسد به اینکه ۲ انسان را اینچنین فجیع به شهادت برسانند.

رفیعی با تاکید براینکه وقتی کسی مرتب چنین کار ناشایستی را انجام می‌دهد به قسی ‌القلبی عادت می‌کند، افزود: با دفتر رییس قوه قضائیه صحبت هایی شده و قرار است پرونده به صورت ضرب‌الاجل پیگیری شود و امیدواریم که با پیگیری‌های لازمه و مجدانه، شرمنده این ۲ شهید گرانقدر و خانواده آنان نشویم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، هدف از حضور خود در زنجان را صرفا تسلی خاطر بازماندگان ذکر کرد و گفت: سازمان محیط زیست ۱۵۰ شهید محیط‌بان دارد اما تاکنون صدای آنها به جایی نرسیده است.

در این دیدار، پدر شهید میکائیل هاشمی نیز گفت: بنده نخستین نفری بودم که سر پیکر شهدا رسیدم و با چشمانم خودم دیدم که چگونه با بیرحمی آنها را به شهادت رسانده بودند و از خودرو تا جایی که تیر خلاص را به آنها زده بودند، حداقل ۲۰۰ متر فاصله بود.

وی که خود نیز محیط بانی بازنشسته است با بیان اینکه اوج نامردی است که اینطور با همنوع رفتار شود، افزود: متاسفانه همواره حقوق محیط‌ بانان نادیده گرفته شده و امیدواریم که این موضوع به صورت جدی پیگیری شود تا هرچه زودتر مسببان این جنایت به سزای عمل جنایتکارانه خود برسند.

مادر شهید مجلل نیز ضمن گرامیداشت یاد این ۲ شهید محیط بان، گفت: فرزندم در کودکی پدر خود را از دست داده بود و من از همان سنین طفولیت این شهید را با دستان خالی بزرگ کرده بودم.

وی با اشاره به اینکه سه روز قبل از شهادت فرزندم تیر شلیک شده ای دقیقا از کنار سرش رد شده بود که این حادثه در واقع نشانه‌ای برای شهادت فرزندم بوده است، افزود: از مسوؤلان درخواست دارم که پیگیر حقوق فرزند شهیدم که یک بسیجی فعال بود و از مقام معظم رهبری نیز لوح دریافت کرده بود باشند.

این ۲ محیط بان، دوشنبه شب حین عملیات تعقیب و گریز شکارچیان خاطی و غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فیله خاصه که از سال ۸۶ جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن نیز ۱۱۰ هزار و ۵۳۲ هکتار است به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار