مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: امسال با راه‌اندازی ۲ مورد، هیات‌های ورزشی فعال این جزیره به ۴۰ هیات می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴ 11 April 2021

 

عزیزالله فرضی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون ۳۸ هیات ورزشی در این جزیره فعال است اظهار داشت: ۲ هیات ورزشی دیگر شامل هیات‌های ورزشی دانشجویی و دانش‌آموزی نیز با همکاری دانشگاه‌های فعال جزیره و آموزش و پرورش تاسیس می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به فعالیت پنج واحد دانشگاهی با هفت هزار دانشجو و ۲۳ مدرسه با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز تشکیل این هیات‌ها برای توسعه رشته‌های ورزشی بین این افراد و پرورش قهرمانان مختلف ضروری است.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش یادآور شد: با توجه به قرارگیری کیش در دل آب های نیلگون خلیج فارس و فعالیت رشته‌های مختلف ورزشی آبی، دریایی و ساحلی این جزیره هم اکنون به عنوان پایلوت در کشور برای این رشته‌ها شناخته می‎ شود.

وی افزود: این موسسه در نظر دارد با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت ورزش و جوانان رشته‎ های جدید همچون دراگون بوت، کانوی ، کایاک، سویینگ (یوگای هوایی) و سیلک بادبانی (قایقرانی بادبانی) را در این جزیره فعال کند.

فرضی پور گفت: هم اکنون تممایلات کیشوندان به سمت ورزش های توپی و سالنی و تیمی بوده به طوریکه ۳۰ درصد بازیکنان تیم‌های ملی در رشته‌های دومیدانی، تیرکمان، اسکواش، ژیمناستیک و شمشیر بازی از این جزیره هستند.

در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار