سال ۹۹ با ۳۸ میلیون دلار داخلی سازی؛
تابناک سمنان: فرامرز محبوبی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به برنامه تعمیق داخلی‌سازی با رویکرد تقویت تولیدات داخلی در جلوگیری از ارزبری و واردات گفت: صنایع استان سال ۹۹ کالا‌هایی به ارزش ۳۸ میلیون دلار را داخلی‌سازی کردند.
کد خبر: ۹۵۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ 10 April 2021

فعالیت ۵۳۹ واحد تولیدی در سمنان

معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان روز شنبه به رسانه ها افزود: سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده بود با تلاش و همت ۱۲ واحد تولیدی استان سمنان و با اجرای برنامه تعمیق داخلی‌سازی در صنعت و جایگزینی واردات، مبلغ ۳۸ میلیون دلار از محصولاتی که سال های گذشته از طریق واردات تامین می شد به ساخت داخل تبدیل و از ورود آن و خروج ارز از کشور جلوگیری شد.

وی با اشاره به عمده محصولاتی که به ساخت داخل تبدیل شد بیان کرد: این محصولات شامل نخ پنبه ای ظریف ، پارچه جین ، انواع سنسور، سیستم تهویه مطبوع خودرو ، انواع موتور هود ، تخته فیبر با چگالی متوسط از چوب ام‌دی‌اف، شیر خشک ، کاتالیست ، مصنوعات کوچک مقیاس غیرالکترونیکی ، ریخته گری قطعات فولادی به روش دقیق، ژئو کامپوزیت از ژئوتکستایل بود.

برنامه ریزی برای افزایش داخلی سازی کالا به ارزش 50 میلیون دلار در سال 1400

فرامرز محبوبی اضافه کرد: این برنامه علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور در این شرایط جنگ اقتصادی ، موجب رونق واحدهای تولیدی و حفظ و افزایش اشتغال در این واحدها شد .

محبوبی با اشاره به برنامه های سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در توسعه تولیدات داخلی گفت: این سازمان سال ۱۴۰۰ که تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است با پشتیبانی از واحدها و رفع موانع موجود ، با تلاش مضاعف واحدهای تولیدی این برنامه را پیگیری و اجرایی خواهد کرد و برنامه ریزی شده است این رقم بالغ بر ۵۰ میلیون دلار برسد.

منجر  شدن شناسایی نیازمندی ها و توانمندی واحد های استان سمنان به کاهش نیاز ارزی کشور

وی گفت: با توجه به توانمندی و دانش واحدهای تولیدی مستقر در استان سمنان می توان تا حد زیادی از نیاز ارزی کشور را کاهش داد که لازمه آن شناسایی نیازمندی ها و توانمندی ها است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تاکید کرد: این وزارتخانه با راه اندازی سامانه توانیران به دنبال این ماموریت است که از تولید کنندگان و مصرف کنندگان درخواست می شود با مراجعه به این سامانه به نشانی www.tavaniran.ir نسبت به ورود و ثبت نام دقیق توانمندی ها و نیازمندی های خود اقدام کنند.

محبوبی با بیان اینکه یکی از راه های شناسایی داخلی بودن یک محصول مراجعه به این سامانه است ، افزود: در صورتی که یک تولیدکننده اطلاعات محصولات تولیدی خود را در این سامانه ثبت کند سازمان صنعت، معدنو تجارت در زمان تائید ثبت سفارش با مراجعه به این سامانه و با مشاهده اینکه این کالا با مشخصات اعلام شده ساخت داخل دارد، از تائید ثبت سفارش و واردات آن جلوگیری می کند و این به نفع تولیدکنندگان داخلی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار