استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در شرایط دشوار و نگران‌کننده‌ای از نظر شیوع کرونا قرار داریم، از همه مردم استان خواست تا با رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کادر درمان را در عرصه مبارزه با کرونا و خدمت‌رسانی به مردم حمایت و پشتیبانی کنند
کد خبر: ۹۵۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ 10 April 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در سی و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با قدردانی از کادرهای درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان و دستگاه‌های مسئول، اظهار داشت: همراهی همه بخش‌ها بویژه رسانه‌ها و نخبگان جامعه برای ریشه‌کن کردن کرونا ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا در استان، از نیمه اسفند تا دهه اول فروردین وضعیت نسبتاً خوب و تثبیت‌شده‌ای داشت، افزود: با ورود ویروس انگلیسی و ازدحام‌های پایان سال و همچنین دیدوبازدیدهای نوروزی، شاهد افزایش مراجعات به مراکز درمانی و تعداد بستری و فوتی از دهه دوم فروردین هستیم.

 

پورمحمدی با اشاره به وضعیت قرمز در تمام شهرهای بزرگ کشور، گفت: موج چهارم کرونا با شتاب بیشتری از موج‌های قبلی آغاز شده و در حال حاضر در شرایط دشوار و نگران‌کننده‌ای قرار داریم.

 

وی با بیان اینکه در کوتاه‌مدت، امید چندانی به درمان کرونا یا واکسینه کردن همه افراد وجود ندارد، افزود: فعلاً تنها راه مقابله با کرونا که تاکنون نیز موثر بوده، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای مدیریت موج چهارم، گفت: تعطیلی همه مشاغل به جز گروه یک و استمرار بیماریابی و قرنطینه مبتلایان و اطرافیان آنها در قالب طرح شهید سلیمانی از جمله مهم‌ترین راهکارها در شرایط کنونی است.

 

وی با قدردانی از همراهی مردم با ستاد مقابله با کرونا در مدت 14 ماه گذشته، تأکید کرد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز همچنان باید به صورت جدی از سوی مردم رعایت شود.

 

پورمحمدی افزود: با توجه به اینکه سرعت انتشار بیماری ارتباط مستقیم با میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها دارد، بنابراین در موج چهارم که شتاب آن از موج‌های قبل بیشتر است، رعایت شیوه‌نامه‌ها نیاز به اهتمام و جدیت بیشتری دارد.

 

وی ابراز امیدواری کرد با رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در مدت 10 روز تا دو هفته آینده شاهد فروکش کردن موج چهارم کرونا و مدیریت این روند در استان باشیم.

 

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شیوع کرونا در کنار دشواری‌های آن، آمادگی خوبی در مراکز درمانی و حوزه‌های مدیریتی استان ایجاد کرده است، افزود: در سایه آمادگی‌های ایجادشده، هیچ‌گاه در مقابل کرونا غافل‌گیر نشدیم.

 

وی افزود: تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی آمادگی دارند همانند موج‌های قبلی کرونا در خدمت مردم باشند و مردم نیز باید با رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کاردهای درمانی را در این عرصه پشتیبانی کنند.

 

پورمحمدی همچنین بر اعمال جدی ممنوعیت تردد درون‌شهری از ساعت 22 تا 3 صبح و نظارت بر فعالیت مشاغل تأکید کرد و گفت: اصناف و بازاریان همراهی خوبی در رعایت شیوه‌نامه‌ها دارند.

 

وی از همراهی مساجد و مراکز مذهبی نیز قدردانی کرد و گفت: در مورد فعالیت مساجد در ماه مبارک رمضان در جلسه آینده ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری می‌شود و امیدواریم با کاهش روند افزایشی موج چهارم کرونا، بتوانیم از فیوضات این ماه بهره‌مند شویم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، یک سوم کارکنان ادارات مجاز به حضور در محل کار خود هستند و اگر این مصوبه رعایت نشود برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

علیار راستگو همچنین بر آگاه‌سازی عمومی درخصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: صداوسیما در زمینه مدیریت افکار عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در زمینه مدیریت جو روانی جامعه از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند.

 

وی با بیان اینکه بنا به توصیه وزارت بهداشت حتی افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، افزود: با رعایت شیوه‌نامه‌ها بویژه رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک خواهیم توانست روند صعودی ابتلا به بیماری را کاهش دهیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با بیان اینکه از اوایل دی ماه تا پایان اسفند ماه سال گذشته با روند کاهشی کرونا در استان مواجه بودیم، افزود: با وجود اینکه کرونای جهش‌یافته انگلیسی از بهمن ماه وارد استان شده بود ولی توانسته بودیم از طریق مدیریت محلی بیماری را کنترل کنیم.

 

محمدحسین صومی با اشاره به اینکه در ۳۰ اسفند ماه سال گذشته ۳۷۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بودند، افزود: به دلیل ازدحام‌های چند هفته اخیر، در حال حاضر 1500 نفر بستری در بیمارستان‌ها داریم و 11 شهرستان استان در وضعیت قرمز هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: شدت درگیری کرونای انگلیسی بالاست و افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها وضعیت مناسبی ندارند؛ به طوری که هفته گذشته ۴۷ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

 

صومی با اشاره به اینکه در طول هفته گذشته ۵ هزار و ۱۰۰ نفر بیمار کرونایی در استان شناسایی شده، ادامه داد: آذربایجان شرقی جز ۱۲ استانی است که نگرانی نسبت به افزایش بیشتر بیماری در آینده وجود دارد و باید تمهیدات لازم برای کنترل آن اندیشیده شود.

 

وی اضافه کرد: در موج سوم کرونا، بیماری در روستاهای استان بیماری شیوع پیدا نکرده بود ولی با توجه به افزایش ترددها هم اکنون روستاهای استان نیز درگیر شده‌اند.

 

فرماندار، شهردار و دادستان تبریز، جانشین نیروی انتظامی استان، معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رئیس اتاق اصناف و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز به بیان گزارش‌های مربوط به اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار