نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت در مقابله با کرونا ضعیف ظاهر شد، گفت: عدم تحرک و مدیریت نشسته و به میز چسبیده رئیس جمهور برای این شرایط مناسب نبود.
کد خبر: ۹۵۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶ 10 April 2021

به گزارش تابناک تبریز،حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: در بررسی وضعیت اقدامات در حوزه کرونا باید وزارت بهداشت را از دولت تفکیک کرد.

 

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و مجموعه کادر درمان عملکرد خوب و موفقی در دوران کرونا داشتند، گفت: کادر درمان فداکارانه و ایثارگرانه با وجود همه تنگناها در مقابل این بیماری ایستاده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه با وجود همه کمبود تجهیزات، کمبود دارو و تخت‌های بیمارستانی عملکرد بهداشت و کادر درمان مطلوب بوده است، اضافه کرد: هر چند به صورت موردی ایرادی به اقدامات وارد است و یا تصمیم غلطی گرفته شده، اما در مجموع کادر درمان در این ایام ایثارگرانه فعالیت کردند.

 

شجاعی با اشاره به اینکه عملکرد دولت در مجموع خوب نبوده است، گفت: هر چند در برخی اقدامات از جمله کمک‌های معیشتی و حمایت از بخش‌های تولیدی از تصمیمات خوب دولت بوده است.

 

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد دولت چند ایراد بزرگ دارد، ادامه داد: رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت در مقابله با این بیماری ضعیف ظاهر شد و در ماه‌های نخست شیوع این بیماری حضور روحانی را برای مدیریت نداشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه نبود رئیس دولت باعث شده بود بخش‌های مختلف دولت پراکنده عمل کند، افزود: وی نقش هماهنگی و فرماندهی واحد را انجام نداد و در این زمینه ضعف وجود داشت.

 

شجاعی با اشاره به اینکه با تاکید مقام معظم رهبری رئیس جمهور حضور بیشتری پیدا کرد اما باز با وجود حضور وی در جلسات هیأت دولت، این ناهماهنگی‌ها ادامه داشت، خاطر نشان کرد: عدم تحرک و مدیریت نشسته و به میز چسبیده رئیس جمهور برای این شرایط مناسب نبود.

 

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وی مدت‌ها به میز خود چسبیده است و حضور میدانی برای مدیریت شرایط را ندارد، گفت: رئیس جمهور حتی حاضر نیست در مجلس حضور پیدا کند و پاسخگوی نمایندگان مردم باشد.

 

وی با اشاره به اینکه این مدل مدیریت خود آسیب‌هایی به امور وارد کرده است، ادامه داد: برخی اقدامات وی آسیب روانی بالایی به مردم وارد کرده است که نمونه آن این است که براساس مصوبه ستاد کرونا که ریاست آن توسط خود رئیس جمهور است، وی از حضور در بخش‌های مختلف از جمله مجلس منع شده است.

 

شجاعی با بیان اینکه برخی تصمیمات وی، لجبازی‌های رئیس جمهور به عنوان رئیس جمهور غرب گرا محسوب می‌شود، گفت: برای نمونه وزارت بهداشت و علوم مخالف برگزاری کنکور ۹۹ بودند اما با لجبازی وی کنکور برگزار شد و از این قبیل موارد می‌توان مواردی دیگر را مثال زد.

 

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت غرب‌گرای فعلی در مدیریت کرونا ناکارآمد بوده است، اضافه کرد: هر چند برخی موارد از اقدامات دولت شایسته بوده و باید تشکر کرد.

 

وی با بیان اینکه عدم تعطیلی در دو هفته تعطیلی نوروز و تعطیلی دو هفته کاری یکی از موارد ناکارآمدی دولت در مدیریت کرونا است، گفت: در حالی که می‌شد مانع سفرهای نوروزی شد و شرایط را مدیریت کرد اما این اقدام صورت نگرفت و حال با تصمیم تعطیلی دو هفته‌ای مواجه هستیم که به کسبه و به مجموعه کاری دولت آسیب وارد می‌کند.

 

شجاعی با اشاره به اینکه اگر مدیریت اتفاق می‌افتاد شاهد این موج عجیب در آستانه انتخابات و ماه رمضان نبودیم، اضافه کرد: پیشنهاد شد سفرها تعطیل شود اما رئیس جمهور مخالفت کرد و امروز مراکز معنوی در آستانه ماه مبارک رمضان بسته می‌شود.

 

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجموع از وزارت بهداشت و کادر درمان تشکر می‌کنیم و نمره قبولی به آنها داده می‌شود، گفت: اما به خود دولت نمره قبولی نمی‌دهم و از رئیس جهور انتظار می‌رود در چند ماه آینده و باقی مانده از دولت از این روند دست بردارند و روش کار خود را اصلاح کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار