کد خبر: ۹۵۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳ 07 April 2021

 مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: وقوع گرد و غبار فرامنطقه‌ای از دیروز (سه شنبه) موضوعی است که منجر به آلایندگی هوای تبریز شده است.

 

داود قاسم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز تا فردا ( پنجشنبه) شاهد افزایش غبار محلی خواهیم بود که منجر می‌شود، شاخص کیفیت هوای تبریز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز امروز ( هیجدهم فروردین ماه) در ساعت 11 قبل از ظهر برابر با 99 بوده و در آستانه ناسالم شدن است.

 

وی ادامه داد: باتوجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر کاهش بیش از 40 درصدی بارش‌ها در فصل بهار امسال و از سویی نفوذ گردغبار فرامنطقه‌ای از کشورهای غربی و جنوب غرب، در کنار مسائل خشکسالی حاکم بر منطقه باعث شده در شرایطی که سرعت باد افزایش می‌یابد گرد و غبار تولید شود.

 

قاسم زاده افزود: کاهش بارندگی، منجر به خشکسالی، خشک شدن تالاب‌ها، افزایش فرسایش خاک و .. می‌شود که باید اقدامات لازم انجام گیرد.

 

وی تصریح کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

 

به گزارش ایسنا؛ شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار