نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با اشاره به کمبود منابع آبی در این استان گفت: کم‌آبی مهم‌ترین چالش صنعت در این استان است.
کد خبر: ۹۵۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸ 06 April 2021

کم‌آبی مهم‌ترین چالش صنعت استان سمنان است

 

 

به گزارش تابناک سمنان، عباس گلرو عصر امروز در نشست شورای اداری استان سمنان که با حضور سورنا ستاری در استانداری سمنان برگزار شد؛ بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی موجود در این استان تأکید کرد و اظهار داشت: با استفاده از تکنولوژی‌های نوین می‌توان گامی مهم در راستای استفاده بهینه آب برداشت.

وی ابراز امیدواری کرد تا با کمک ستاد آب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گامی در راستای رفع مشکل کم‌آبی در این استان برداشته شود؛ چرا که کم‌آبی یکی از مهم‌ترین مشکلات این استان محسوب می‌شود.

تسریع در انتقال آب دریای خزر

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع مشکل کم‌آبی در این استان مهم‌ترین دغدغه و مطالبه مردم این استان است؛ گفت: تسریع در انتقال آب دریای خزر به‌عنوان یکی از مطالبات مردم استان سمنان امری ضروری است و امیدواریم تا با توجه و تأکید رئیس‌جمهور این دغدغه مردم زودتر رفع شود.

گلرو با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان در زمینه مواد معدنی نیز گفت: استان سمنان دارای ذخایر قابل‌توجهی از انواع مواد معدنی است؛ اما متأسفانه عمده این مواد خام فروشی می‌شود.

وی با تأکید بر فرآوری مواد معدنی در استان سمنان افزود: تکنولوژی و فناوری روز می‌تواند مانع از خام فروشی شده و با فرآوری مواد معدنی می‌توان به ارزش افزوده بیشتری رسید.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رأی مثبت نمایندگان به طرح «جهش تولید دانش‌بنیان» گفت: با اجرای این طرح موانع شرکت‌های دانش‌بنیان رفع می‌شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری صبح امروز برای افتتاح چند پروژه حوزه علم و تجاری‌سازی به استان سمنان سفر کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار