معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هم اکنون 28 هزار نوآموز پیش‌دبستانی در استان در حال آموزش هستند.
کد خبر: ۹۵۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 06 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ناهید فضلی  با بیان اینکه سالانه به طور متوسط حدود 32 هزار نوآموز در مدارس استان ثبت نام می‌شوند، گفت: هم اکنون 28 هزار نوآموز استان کرمانشاه در مدارس ثبت نام شده و در حال گذران دوره‌های آموزشی از طریق شبکه شاد و یا تلویزیون هستند و تنها حدود چهار هزار نوآموز پیش دبستانی استان در مدارس ثبت نام نشده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه چهارمین استان برتر کشور از نظر تعداد ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی در مدارس است، تاکید کرد: امسال سعی می‌کنیم تا با همراهی اولیا شرایطی فراهم کنیم تا همه نوآموزان، دوره پیش دبستانی را در فرصت باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی جدید بگذرانند.

وی ادامه داد: والدین نوآموزان پیش‌دبستانی که در مدارس ثبت نام نشده اند، نگران ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس نباشند، چون برنامه ریزی کرده‌ایم تا این نوآموزان، پس از ثبت‌نام برای شرکت در طرح سنجش‌سلامت تحت آموزش قرار بگیرند تا برای آغاز سال تحصیلی جدید و ورود به کلاس اول آمادگی لازم را پیدا کنند.

فضلی سپس با بیان اینکه نوآموزان برای ورود به پایه اول تحصیلی حتما باید گواهینامه گذراندن دوره پیش دبستانی را اخذ کرده باشند، گفت: دوره پیش‌دبستانی نقش مهمی در آماده سازی نوآموزان برای ورود به پایه اول تحصیلی دارد، لذا گذراندن این دوره به اندازه ورود به کلاس اول‌ اهمیت دارد.

فضلی با اشاره به اینکه گذراندن دوره پیش‌دبستانی می تواند نقش مهمی در آموزش مهارت‌های جسمانی مثل مداد دست گرفتن، مهارت‌های اجتماعی همچون شرکت در کار گروهی و ... داشته باشد، تصریح کرد: گذراندن این دوره نقش مهمی در ایجاد اعتماد به نفس در نوآموزان خواهد داشت، چرا که آنها را با کار گروهی و حضور در فضای رسمی آشنا می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیین نامه دوره پیش دبستانی، کودکان گروه سنی چهار تا شش سال باید دوره پیش دبستانی را بگذرانند، گفت: هم اکنون پیش دبستانی به صورت یک دوره دو ساله برای کودکان چهار تا پنج سال و پنج تا شش سال تعریف شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار