نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم باور به اهمیت تولید ملی بر اساس ظرفیت‌های علمی و فناوری کشور، گفت: تا زمانی که به اهمیت تولید داخل، باور نداشته باشیم، پیشرفتی نخواهیم کرد
کد خبر: ۹۵۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶ 04 April 2021

به گزارش تابناک تبریز،اعضای هیات رییسه، هیات نمایندگان و دبیرکل اتاق بازرگانی تبریز با وی، گفت: امیدواریم در سال جدید، روح مهربانی، صمیمیت، برادری و همدلی در جامعه و در بین مردم، مسئولان و اهالی صنعت دمیده شود. 

 

وی با اشاره به نامگذاری شعار امسال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" از سوی مقام معظم رهبری، افزود: طی چند سال گذشته، شعار سال مربوط به موضوع اقتصاد و تولید مطرح می‌شود، چرا که مقام معظم رهبری به خوبی سرمنشا مشکلات را می‌شناسند و این امر نشان از ذکاوت و هوشمندی، درایت و دوراندیشی ایشان است.

 

وی ادامه داد: اگر در سالی‌ که ایشان، موضوع اقتصاد مقاومتی را در قالب شعار سال جدید مطرح می‌کردند، اقدام به بررسی راهکار مشکلات اقتصادی می‌کردیم، قطعا تاکنون توانسته بودیم تا به موفقیت‌های بیشتری در حوزه اقتصادی دست یابیم.

 

حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: بهره مندی از روحیه نوآوری، خلاقیت و پرهیز از روحیه تقلید، پیش نیاز مورد نظر در حوزه تولید است. باید از فکر جوانان و نوآوری‌های آن‌ها حمایت کرد و از آنان، بیشترین بهره را برد.

 

وی، اعتقاد جدی به تولید محصول باکیفیت را از دیگر پیشنیازهای کار صنعتگران دانست و گفت: بهترین مسیر سودآوری و برترین تبلیغ، ارتقای کیفیت محصولات است چرا که اگر محصولی باکیفیت تولید نکنیم، خریدار به دنبال مارک و نمونه خارجی همان محصول کشیده می‌شود.

 

وی، باور به نظارت درون صنفی را از دیگر ضروریات مورد نظر در حوزه تولید دانست و افزود: شناسایی و تبلیغ مزیت‌های نسبی فرهنگی نیز از دیگر موارد لازم است. مثلا تولید چادر با وجود این‌که یکی از نمادهای فرهنگ ایرانی محسوب می‌شود، مهجور مانده است. 

 

امام جمعه تبریز هم‌چنین بر لزوم توجه، احترام، تکریم و برقراری ارتباط با مشتری تاکید کرد و گفت: کسب ایده‌ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات برای افزایش کیفیت و جذابیت بیشتر محصولات امری لازم و ضروری است. 

 

وی ادامه داد: امیدواریم امسال شاهد شکوفایی تولید در بین تولیدکنندگان و اهالی صنعت استان باشیم چرا که آمادگی لازم را داریم تا موانع شناسایی شده بر سر راه تولید را از راه‌های مختلف پیگیری کنیم. 

 

رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار با اشاره به شرایط سخت سال ۹۹ برای تمامی تولیدکنندگان، گفت: با این وجود، شاهد افزایش اشتغالزایی و هم‌چنین میزان تولید در استان بوده‌ایم که این امر در سایه همدلی و هماهنگی بین بخش‌های مختلف استان پدید آمده است. 

 

یونس ژائله بر لزوم حمایت واقعی تمامی مسئولان مربوطه از امر تولید و تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: عدم همکاری مناسب بانک‌ها از دیگر دغدغه‌هایی است که باید در سال جدید توجه بیشتری بر روی آن انجام پذیرد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی آذربایجان شرقی با تمام توان در پی شکوفایی اقتصادی استان در سال جدید است اما در این زمینه نیازمند حمایت جدی مسئولان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار