حسین آرگیو گفت: مدیران خدمات خود را صادقانه و بی منت به مردم ارائه دهند و تمام تلاش خود را در جهت اهداف معین داشته که وضعیت موجود را به مطلوب یا مطلوب‌تر تبدیل کنند.
کد خبر: ۹۵۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 04 April 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدمهدی فروردین در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزآباد اظهار داشت: جای بسی خرسندی است که فرمانداری با روحیه جهادی و مردمی سکاندار مسئولیت فرمانداری شهرستان فیروزآباد شده که با روحیه ای که از ایشان می بینم، امید است تعامل و اتحاد را میان مسئولان اجرایی شهرستان ایجاد کرده تا بتوانیم فیروزآباد را در جایگاهی که مستحق آن است، ارتقا دهیم.

وی با اشاره به وضعیت ویروس منحوس کرونا افزود: در شرایطی می باشیم که حدود ۱۴ ماه ویروس کرونا دنیا را فرا گرفته و ما هم از این قاعده مستثنا نیستیم که لازم است یادی از شهید مدافع سلامت شهید دکتر صفرپور از پزشکان نام‌آشنا شهرستان و تقدیر ویژه‌ای از کادر درمان بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند با اشاره به حوزه صنعت معدن و تجارت ادامه داد: فرماندار شهرستان تدابیری برای نظارت بیشتر بر بازار به خصوص مجتمع فردوسی به لحاظ امنیتی و رعایت پروتکل های بهداشتی و مقابله با کرونا داشته باشد.

محور ترانزیتی شیراز- فیروزآباد باید هر چه زودتر دوبانده شود

فروردین همچنین با اشاره به حوزه راه این شهرستان اضافه کرد: یکی از انتظاراتی که در حوزه راه از مسئولان راه شهرستان و استان وجود دارد، این است که در این بخش شاهد تلفات جاده‌ای زیادی می باشیم که این موضوع تنها در شهرستان فیروزآباد نیست و در واقع تمام استان را در بر گرفته که بارها سفارش، صحبت، تاکید، تذکر، سوال و حتی قرار بر استیضاح هم بوده که محور شیراز-فیروزآباد به عنوان یکی از محورهای ترانزیتی و مهم باید دوبانده شود.

وی بیان داشت: این محور نیاز به اعتبار کلان در سطح ملی داشته و پیگیر خواهیم بود که بتوانیم نقاط حادثه خیز را در سال پیش رو اصلاح و با اعتبارات خوبی که در سطح ملی تخصیص داده می‌شود مشکلات جاده‌ای را به حداقل برسانیم.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند با اشاره به بحث اشتغال اظهار داشت: امروز بیشترین مراجعاتی که به دفتر نماینده مردم می‌شود درخواست اشتغال است که امید است با دعوت از سرمایه گذاران و کارآفرینان تحولی چشمگیر ایجاد نماید.

لزوم نظارت بر نحوه استخدام نیروی کار شرکت‌ها و پرداخت حقوق کارگران

فروردین خواستار نظارت مسئولان شهرستان به نحوه به کارگیری نیروی کار شرکت ها و کارخانه های حوزه انتخابی شد و گفت: کارگروه اشتغال، نظارت جدی به نحوه استخدام نیروی کار شرکت ها و پرداخت حقوق کارگران داشته باشد تا حقوق نیروی کار و جوانان فیروزآباد تضییع نشود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی در شهرستان فیروزآباد وجود دارد که به ندرت در شهرهای سراسر کشور می‌توان یافت.

نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد قیروکارزین و فراشبند تصریح کرد: در زمینه گردشگری با ظرفیت باستانی و میراث فرهنگی همچنین خوش آب و هوا بودن این منطقه، کارهای بزرگی می توان انجام داد.

فروردین افزود: در بخش صنعت، این شهرستان با دارا بودن منابع عظیم صنعتی می تواند تولیدات بزرگی به دنبال داشته باشد که مردم را از دغدغه اشتغال و معیشت رها نمود.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر دانش آموز یک مهارت هر دانشجو یک مهارت، ادامه داد: از بحث آموزش مهارت های فنی حرفه ای غافل نشویم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش کم بارندگی در این منطقه اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان فیروزآباد یکی از شهرستان های عشایری می‌باشد و در مطالبات مردمی عشایر، دغدغه علوفه دام داشته که مستلزم کمک همه مدیران شهرستان در رفع دغدغه‌های عشایر می باشد.

فروردین بیان داشت: برخی کشاورزان در برداشت محصولات کشاورزی نکاتی را رعایت نمی‌کنند و در واقع باقیمانده محصول که به عنوان کاه و کلش از آن یاد می‌شود، به آتش می‌کشند که در طی مدت برداشت، هم فاجعه زیست محیطی به همراه دارد و هم این که در واقع بخشی از علوفه دام که می‌تواند مورد استفاده دامداران باشد، از بین می رود.

وی اظهار داشت: در فصل برداشت محصول کارگروهی ویژه تشکیل و مامور شود تا با جلوگیری از آتش زدن این کاه و کلش مانع از فاجعه زیست محیطی همچنین تامین علوفه برای دام عشایر گردد.

فروردین تاکید کرد: مدیران برنامه داشته باشند و با ایجاد گزارشی از وضعیت موجود اهداف و برنامه های آینده را ترسیم کنند.

برای رفع موانع تولید، تمام ظرفیت موجود، به کارگیری شود

در ادامه فرماندار فیروزآباد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین تبریک عید باستانی نوروز به همه مسئولان شهرستان اظهار داشت: از بدو ورود به شهرستان، همزمان با خانه تکانی عید خواهان تغییر فکر و ایده مدیران شهرستان به خدمت رسانی شهرستان شدم تا با افکار و اندیشه و کردار ، خدمات شایسته و ارزشمندی به مردم ارائه دهند.

حسین آرگیو افزود: هر فردی در هر مسئولیتی که قرار دارد خادم مردم است و باید وظیفه خود نسبت به مردم را به نحو احسن انجام دهد.

وی اظهار داشت : مدیران خدمات خود را صادقانه و بی منت به مردم ارائه دهند و تمام تلاش خود را در جهت اهداف معین داشته که وضعیت موجود را به مطلوب یا مطلوب‌تر تبدیل کنند.

آری؛ در روز ۱۲ فروردین برگ زرین تاریخ ایران کهن است

فرماندار فیروزآباد با اشاره به ۱۲ فروردین سال ۵۸ بیان داشت : ۱۲ فروردین ۵۸ روزی است که در آن ملت بزرگ و انقلابی ایران با همراهی پیر و جوان و با تکیه بر آموزه های دین مبین اسلام و رهبری حضرت امام خمینی (ره)، منافع سلطه گران جهان را با چالش مواجه کرد و با انتخابی سرنوشت ساز، نظام جمهوری اسلامی ایران را تثبیت بخشید و الگویی جامع و کارآمد را به جهانیان ارائه کرد.

آرگیو خاطرنشان کرد: ایران تجربه بسیاری در حوزه مواجهه با فرهنگ‌ها و تمدن‌ها داشته و انقلاب اسلامی حاصل تجربه چندین هزار ساله ملت ایران به کامل‌ترین و زیباترین وجه است که طی آن بیش از ۹۸ درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی و حکومت دینی رأی آری دادند و این خود نقطه عطفی برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی توسط امت اسلامی است.

فرماندار فیروزآباد بیان کرد: "آری" که مردم ایران در این روز به نظام اسلامی گفتند، برگ زرین تاریخ ایران کهن است.

وی گفت: در روز ۱۲ فروردین، طاغوت فاسد نظام ستم شاهی توسط ملت ایران اسلامی، برای همیشه در زباله دان تاریخ دفن شد و در ادامه کشور از چپاول دشمنان داخلی و خارجی و غارت‌پیشگان به ویژه شیطان بزرگ -آمریکا- رهایی یافت.

آرگیو با بیان اینکه پیشرفت همه جانبه کشور، از طریق همدلی و همکاری و مشارکت مردم محقق می‌شود، افزود: ملت هوشیار و آگاه ایران همواره در مسیر استقرار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، یکدل، یک صدا و همگام بوده‌اند.

وی اضافه کرد: در طول ۴۲ سال گذشته ملت ایران بارها در صحنه‌ها مهم حاضر بوده و دوباره در رویداد مهم دیگری که تجلی بخش مردم سالاری دینی است، حضوری پرشور خواهند داشت.

فرماندار فیروزآباد با بیان اینکه حذف موانع تولید با همت مضاعف و دوچندان یکی از اولویت‌های قطعی در راهبرد اداره کشور خواهد بود، افزود: شناخت موانع اصلی و استفاده از نخبگان، جوانان و ظرفیت های موجود برای رفع این موانع باید در دستور کار همه مسؤولان و مدیران قرار گیرد.

آرگیو با اعلام آمادگی کامل خود و مدیران این شهرستان برای تحقق منویات رهبری معظم در تحقق شعار سال، ادامه داد: از همین امروز با تمام توان و ظرفیت خود برای رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولیدکنندگان وسط میدان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در نظر داریم تنها دو جلسه ستاد مقابله با کرونا و جلسه رفع موانع هر هفته برگزار و این دو جلسه با پیگری مستمر با حضور مسؤولان و کارشناسان خبره دنبال شود.

فرماندار فیروزآباد بیان داشت: حمایت و پشتیبانی از افراد خلاق و کارآفرین و نوآور برای افزایش تولید و صادرات و در نهایت تبدیل کشور به یک قدرت اقتصادی در منطقه و جهان بسیار ضروری و راهبردی است.

آرگیو گفت: تمام واحدهای تولیدی بنگاه‌های اقتصادی به صورت مرتب و سخت کنترل خواهد شد تا نسبت به ارتقاء و تولیدات این بنگاه‌ها اقدامات لازم به عمل آید.

فرماندار فیروزآباد خاطرنشان کرد: باید مشکلات بنگاه هایی که به صورت تعطیل یا غیرفعال بوده، بررسی و با تمام ظرفیت در مدار تولید قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال و ارتقاء اقتصاد شهرستان باید از تمام ظرفیت های موجود اعم از صنایع دستی، میراث فرهنگی، نخبگان، سرمایه داران، عشایر، دامداران و کشاورزان و... استفاده شود.

آرگیو تاکید کرد : همه دستگاه های دولتی در هر سطح موجود، موظفند از امکاناتی که در اختیار دارند در جهت اشتغالزایی و پویایی اقتصاد شهرستان تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار