رئیس امتحانات اداره کل آموزش و پرورش استان فارس از برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم پایه دوازدهم در سال تحصیلی جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 04 April 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: امیر شیرازی‌نژاد با اعلام برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم پایه دوازدهم در سال تحصیلی جاری اظهار داشت: امتحانات مدارس به گروه‌های هماهنگ، نهایی و درون مدارس و غیرنهایی تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه فقط پایه دوازدهم امتحانات نهایی دارند و پایه نهم هم شامل امتحانات هماهنگ است، افزود: امتحان نهایی که کشوری است در پایه دوازدهم 100 درصد به صورت حضوری برگزار خواهد شد و امتحانات هماهنگ هم قانون بر حضوری بودن است که استانی است.

به گفته رئیس امتحانات اداره کل آموزش و پرورش استان فارس امتحانات دیگر پایه‌ها، به تصمیم ستاد ملی کرونا بستگی دارد که بر طبق رنگ‌بندی اعلام کند که امکان حضور دانش‌آموزان هست یا خیر؟ و باید منتظر بخش‌نامه باشیم تا ببینیم شرایط در خردادماه به چه صورت است.

ب

شیرازی‌نژاد با تأکید بر اینکه برگزاری امتحانات غیرنهایی بر عهده مدارس است که حضوری برگزار شود یا غیرحضوری، تصریح کرد: با وجود این اگر ستاد کرونا، رنگ شهری را نارنجی یا قرمز اعلام کرد دیگر مدارس اجازه برگزاری امتحانات به صورت حضوری را ندارند.

رئیس امتحانات اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به برگزاری آزمون‌های تیزهوشان و آزمون‌های ورودی به مدارس دولتی، با تأکید بر اینکه این آزمون‌ها هم به صورت حضوری برگزار می‌شوند، ادامه داد: اما در زمان برگزاری این آزمون‌ها، باید منتظر نظر ستاد کرونا باشیم؛ همچون زمان برگزاری آزمون کنکور سال قبل تا در وضعیت مناسب برگزار شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اجبار بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری، به هر شکل ممکن، تخلف است و اگر دانش‌آموزی بیمار شود، معلم و مدیر مدرسه باید پاسخگو باشند و والدین این موارد را به آموزش و پرورش نواحی خود و در صورت عدم رسیدگی به اداره کل آموزش و پرورش استان اطلاع دهند.

شیرازی‌نژاد همچنین با بیان اینکه به نظر همه ما بهترین آموزش حضوری است، تصریح کرد: اما باید طبق نظر ستاد کرونا کار کنیم و برای آموزش سال تحصیلی آینده هم منتظر این نظر هستیم و از هم اکنون نمی‌توانیم اعلام کنیم که کلاس‌های سال تحصیلی آینده حضوری برگزار می‌شود یا همین روند مجازی ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار