در سالی که مزین به شعار تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها شده است، انتظار می‌رود مسئولان استان فارس و لارستان به ویژه مدیران مرتبط با صنعت و تولید برای رفع مشکلات و تسهیل در رونق تولید با سرکشی مستمر از فعالان صنعتی و اقتصادی و جلسه با سرمایه‌گذاران به دنبال حل مشکلات باشند.
کد خبر: ۹۵۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 04 April 2021

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: شعار سال ۱۴۰۰ از سوی رهبری معظم انقلاب «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده است.

شعارهای اقتصادی سالهاست که به اشکال مختلف از سوی مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال به کار می‌برند که این نشان از اهمیت موضوع دارد و نیاز است تا با واکاوی دقیق به ارائه ایده‌های مناسب پرداخت و صد البته در میدان عمل نیز با اقدامات جهادی و انقلابی بتوان بر مشکلات بر سر راه توسعه و رونق اقتصادی فائق آمد.

نام گذاری و انتخاب شعار سالها از جانب “امام خامنه ای” کاملاً کارشناسی شده و با بررسی دقیق مشکلات و کارهای انجام شده طی یکسال و همچنین حاصل عملکرد مسئولین و دولتمردان در سال سپری شده و نتایج اقدامات در آن سال صورت می‌گیرد، فلذا هرگز نامگذاری سالها بدون مطالعه و احساسی نیست.

شعار (تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی) جامع و وسیع انتخاب شده و در حقیقت چند اقدام اساسی و مهم در یک قالب و بصورت یک شعار اعلام شده که با شعار سالهای پیشین تفاوت اساسی داشته و بنوعی از آن شعارها مهمتر و جامع تراست چراکه در شعار سال ۱۴۰۰ بجای اینکه فقط به رونق یا جهش تولید پرداخته شود، به حمایت و پشتیبانی از صنایع، تولیدکنندگان و کارآفرینان نیز تأکید شده و خواستار مانع زدایی و رفع موانع از سر راه تولید و فعالان اقتصادی شده است.

در این راستا و برابر با همین شعار، همه مسئولین نظام باید هم و غم خود را در جهت تحقق «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی» به کار گیرند.

اگر بخواهیم به شعار سال ۱۴۰۰ یک نگاه بومی داشته باشیم، باید آن را متناسب با جغرافیا و اقتصاد هر خطه مورد سنجش قرار داد.

لارستان از دیرباز دارای ۲ شاخصه مهم در ابعاد اقتصادی و صنعتی بوده است. مراودات مردم لارستان بزرگ با کشورهای خارجی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس، منجر رونق بازرگانی و تجاری در این خطه از ایران شده و در پی آن مناسبات مالی و ارزی زیادی در آن مشاهده می‌شود که نمونه آن وجود متعدد بانک‌ها و مؤسسات در نقطه نقطه این منطقه است.

از طرفی وجود چندین شهرک و ناحیه صنعتی در لارستان، باعث شده تا این شهرستان در میان ۳ شهرستان برتر استان فارس قرار گیرد و به عبارتی با فراهم‌شدن زیرساخت‌های صنعتی و فعال شدن صنایع و شرکت‌های کوچک و بزرگ، این قسمت از استان پهناور فارس در جایگاه مهمی قرار گیرد.

طی سالیان اخیر به جهت بروز مشکلات اقتصادی، کارخانه‌ها و کارگاه‌های فعال در لارستان شاهد فراز و نشیب زیادی بوده‌اند. تولیدکنندگان لارستانی از گذشته به دنبال استقلال و خودکفایی کشورمان در برابر بیگانگان بوده‌اند و به همین دلیل با تحمل تمامی مشکلات صنعت خود را سر پا نگه داشته اند.

اکنون که در ابتدای راه سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها قرار داریم، انتظار می‌رود با حضور مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس، رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، مدیرکل امور مالیاتی فارس، معاون اقتصادی استانداری فارس، مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی فارس و غیره در لارستان به شکل تجمیعی یا گروهی، مشکلات کوچک و بزرگ صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مورد کنکاش و پیگیری قرار گیرد تا هم گره‌ای از گره‌ها گشوده شود و هم انگیزه‌ای برای سایر سرمایه‌داران جهت مشارکت در امر رونق تولید فراهم شود.

برچسب ها: مشکلات ، صنعتی ، اقتصادی ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار