استاندار قم گفت: با توجه به وضعیت نارنجی قم، موج چهارم شیوع کرونا در کمین است.
کد خبر: ۹۵۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵ 03 April 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قدردانی صمیمانه‌ای از مرم فهیم و ولایت مدار قم در ایام تحویل سال و تعطیلات نوروزی و جشن نیمه شعبان و روز طبیعت داریم.

استاندار قم افزود: شهروندان، همراهی و همدلی خوبی را در برگزاری باشکوه ایام و همچنین رعایت بالای پروتکل‌های بهداشتی نشان دادند.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز چندین موضوع موردبررسی قرار گرفت، در ارتباط با آخرین وضعیت استان‌ها اعلام شد که تعدادی از استان‌های کشور وارد خیز موج چهارم شدند و وضعیت بسیاری از شهرها تغییر پیداکرده است.

سرمست بیان کرد: در قم نیز وارد وضعیت نارنجی شدیم و موج چهارم شیوع کرونا در کمین است و در صدد هستیم با رعایت پروتکل‌ها و اعمال ممنوعیت‌ها از خیز موج چهارم جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت نارنجی قم، مقررات و محدودیت‌هایی برای اصناف و گروههای شغلی و ادارات نسبت به این شرایط اعمال می‌شود؛ 14 ماه است که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنیم، هر چند وضعیت استان نسبت به دیگر ستان‌ها قابل قبول است.

استاندار قم گفت: موضوع دیگری در این جلسه موردبحث قرار گرفت که در سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ‌گونه دوگانگی در برخورد با سفر نسبت به کشورهای همسایه9 همچون ترکیه و عراق وجود ندارد و بر اساس وضعیت اعلامی قرمز و حاد بیماری در کشورها، سفر ممنوع می‌شود.

وی افزود: هر چه پروتکل‌ها بیشتر موردتوجه قرار بگیرد، محدودیت‌ها در سفر و تردد کاسته می‌شود، با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان نیز قرار داریم، کلیات طرح محدودیت‌ها توسط اعضا مطرح شد و در شهرهای آبی و زرد برگزاری مراسم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

سرمست عنوان کرد: همچنین برای برگزاری مراسم‌های ماه مبارک رمضان در فضاهای باز و شب‌های قدر تمهیداتی اندیشیده شده که به‌زودی اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این جلسه اعلام شد به علت بی‌توجهی برخی از افراد دارای تست مثبت در رعایت قرنطینه و ایجاد آسیب به دیگران، اقدامات بازدارنده ویژه شکستن قرنطینه مبتلایان به کرونا در قم عملیاتی می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار