مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش دما طی روزهای آینده در استان خبر داد و گفت: با منفی شدن دمای هوا، این وضعیت منجر به سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ 03 April 2021

 

مهران چراغپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نفوذ هوای سرد از صبح روز یکشنبه در استان آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه ادامه می‌یابد، از همین رو کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی باغات خود با روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات در ساعات نزدیک صبح و بامداد اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: تمامی نقاط استان به ویژه نیمه شمالی در معرض این رخداد قرار دارد.

چراغپور در ادامه با اشاره به به بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در استان، خاطرنشان کرد: بیشتر بارش‌ها در شهرستان کوهرنگ با ۳۳ میلیمتر گزارش شده است و این سامانه در شهرکرد ۱۲ میلیمتر، فارسان ۱۴.۹ میلیمتر، فارسان ۱۵ میلیمتر، شلمزار ۲۱ میلیمتر، دوآب صمصامی ۱۵.۷ میلیمتر، شلمزار ۲۱ میلیمتر، لردگان ۱.۱ میلیمتر، بروجن ۴.۸ میلمتر و اردل ۷.۶ میلیمتر بارش به همراه داشته است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش‌های بهاری در استان نتوانسته کسری بارش‌های سال آبی جاری را جبران کند، افزود: میانگین بارش‌ها در استان با کاهش ۲۷ درصدی مواجه است و با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی بارش موثری در فروردین امسال انتظار نمی‌رود.

چراغپور با هشدار نسبت به تداوم خشکسالی‌های یک دهه اخیر در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارش برف در سال آبی جاری به طوریکه باید در چنین تاریخی در حدود ۴۰ سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ انباشته شده باشد انتظار سال سختی در خصوص منابع آبی را باید داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار