رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: دانش‌آموزان شهر دیباج از توابع دامغان در راستای توسعه گردشگری و اهداف میراث فرهنگی، آموزش‌های لازم برای کسب عنوان همیار گردشگر را فرا می‌گیرند.
کد خبر: ۹۵۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ 03 April 2021

دانش آموزان دیباج دامغان همیار گردشگر می‌شوند

 

به گزارش تابناک سمنان مهدی قاسمی  افزود: دانش‌آموزان همیار بعد از سپری کردن برنامه های آموزشی می‌توانند در پیشبرد اهداف میراث فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: اجرای طرح همیار گردشگر در شهر دیباج در راستای احیای خط گردشگری در این شهر انجام می‌شود. 

قاسمی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح همیار گردشگر، دانش‌آموزان دارای شرایط لازم و متقاضی دریافت کارت همیار گردشگر با گزینش آموزش و پرورش، آموزش‌های لازم برای شناخت جاذبه‌های گردشگری، حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی و حفظ محیط زیست را آموزش می‌بینند. 

وی تصریح کرد: دیباج و کلاته رودبار از شهرهای گردشگری و تفریحی شهرستان دامغان است که طرح‌های خوبی از جمله ایجاد واحدهای اقامتگاهی بومگردی در جهت جذب گردشگر در این منطقه در حال اجرا است. 

وی تصریح کرد: با وجود ۱۶ جاذبه جامع و کامل گردشگری و تفریحی در منطقه، برگزاری دوره‌های گردشگری در این شهر احساس می‌شود. 

قاسمی افزود: در راستای تعیین دیباج به عنوان شهر گردشگر، با همکاری شهرداری دیباج، طراحی تاسیسات و نهادهای خدمات رسان با محوریت جذب گردشگر، ساماندهی محورهای گردشگری، ایجاد طرح توسعه گردشگری، با جدیت دنبال می‌شود. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: باتوجه به شرایط کرونا، برگزاری دوره‌های همیار گردشگر در حال حاضر به صورت محدود و در بستر شبکه شاد پیگیری می‌شود و به صورت جامع و کامل بعد از ریشه کن شدن بیماری، این دوره‌ها دنبال می‌شود. 

شهر دیباج از جمله شهرهای بخش مرکزی، شهری زیبا و کوهستانی در ۵۵ کیلومتری شمال شهر دامغان است که در بهار و تابستان سرسبز، خنک و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد و عمدتا پوشیده از برف است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار