نیروهای امنیتی ترکیه یک زن عضو گروه تروریستی داعش را که از اردوگاه الهول در حسکه فرار کرده و به غازی عنتاپ رفته بود، بازداشت کردند.
کد خبر: ۹۵۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 03 April 2021

بازداشت زن داعشی فراری از اردوگاه حسکه در ترکیه

 

به گزارش تابناک سمنان  یک زن عضو گروه تروریستی داعش که مدتی پیش از زندان حسکه سوریه فرار کرده بود و در لیست خاکستری ترکیه قرار داشت در مرز سوریه و ترکیه دستگیر شده و به شهر غازی عنتاپ منتقل شد.

این زن که از سال 2015 عضو گروه تروریستی داعش شده بود و در لیست انتحاری‌های این گروه قرار داشت، پس از دستگیری از سوی گروه پ ی د در شمال سوریه اقدام به فرار از اردوگاه الهول کرده بود.

اردوگاه الهول یک اردوگاه پناهندگی در استان حسکه در شمال سوریه است که آوارگان و بستگان گروه تروریستی داعش در آن نگهداری می‌شوند. اردوگاه الهول بزرگترین اردوگاه زنان، کودکان و مردان عضو داعش در سوریه و عراق به‌ شمار می‌رود.

وی که قصد ورود به ترکیه از طریق مرزهای ترکیه به صورت غیر قانونی داشت، از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد. 

نیروهای امنیتی ترکیه طی دو سال اخیر عملیاتهای زیادی را برای دستگیری عناصر تروریستی از جمله داعش که در شهرهای مختلف این کشور اقامت دارند انجام داده اند که بیشترین این عملیاتها در آنکارا و استانبول انجام گرفته است.

پس از قدرت‌گیری گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه کشورهای غربی ترکیه را متهم به استفاده ابزاری از داعش برای کنار زدن دولت سوریه می‌کردند که در این راستا ترکیه مرزهای خود را برای انتقال این عناصر به داخل سوریه باز گذاشته است و اجازه تردد را به آنها می‌دهد اما مقامات ترکیه با رد این اتهامات عنوان می‌کردند که خود علیه داعش عملیاتهای زیادی را انجام داده‌اند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار