استاندار ایلام؛
اساندار ایلام خواستار راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی برای تنظیم بازار در استان و کشور شد و گفت: در صورت راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله، استان ایلام دارای ظرفیت مناسبی برای تعدیل فشارهای اقتصادی بر کشور در مراودات تجاری با کشور عراق است.
کد خبر: ۹۵۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 31 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری خواستار راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی برای تنظیم بازار در استان و کشور شد و گفت: در صورت راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله، استان ایلام دارای ظرفیت مناسبی برای تعدیل فشارهای اقتصادی بر کشور در مراودات تجاری با کشور عراق است.

وی بیان داشت: تاکنون موفق شده‌ایم که مجوز دو بازارچه چیلات و چنگوله را از دولت بگیریم و کار ایجاد بازارچه هلاله شمالی نیز در شورای مبادلات مرزی به تصویب رسیده که منتظر تصویب نهایی آن در دولت هستیم و از طرفی با تصویب مرز شهابی در عراق که مجاور با بازارچه چنگوله است امیدواریم به زودی شاهد پای کار آمدن طرف عراقی و فعال سازی این بازارچه‌های سه گانه باشیم.

نوذری افزود:: در این شرایط دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات، مدیریت اوضاع و کاهش فشار بر اقتصاد خانوارها، رفع موانع تولید و بهبود وضعیت معیشتی آنان بکار بسته است.

وی ادامه داد: امروز استان به واسطه همجواری با کشور عراق و خوزستان که در شرایط حاد کرونایی هست وضعیت مناسبی ندارد و لازم است در این زمینه هم مردم و هم مسئولان در اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار ایلام گفت: برگزاری انتخابات، مهار کرونا و تامین معیشت مردم سه برنامه مهم پیش روی دولت در استان ایلام است./u

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار