حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت استان فارس با اشاره به این که شهرستان آباده قطب صنعتی جنوب کشور در زمینه تولید کاشی و سرامیک است، اظهار داشت: این شهرستان در میان استان‌های همجوار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و دارای قابلیت‌های بالاتری در سطح کشور است.
کد خبر: ۹۵۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ 30 March 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت استان فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح تولیدی کارخانه کاشی هخامنش گفت: این طرح زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر را به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم می‌آورد و سالیانه ۱۸ میلیون متر مربع ظرفیت تولید خواهد داشت.
وی با بیان این که طرح تولیدی" اسلب سرامیکی هخامنش" با سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال آغاز به کار می‌کند، افزود: این طرح تولیدی در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع اجرا می‌شود و محصولات کاربردی آن برای مصارف عمومی ساختمان سازی است.
ایزدی اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح تولیدی امسال آغاز و در سال ۱۴۰۲ راه اندازی می‌شود.
رییس سازمان صمت فارس گفت: پارسال با حمایت‌های سازمان صمت بالغ بر ۲۴۰ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری و افتتاح شده و امسال نیز بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد ریال طرح تولیدی افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به این که شهرستان آباده قطب صنعتی جنوب کشور در زمینه تولید کاشی و سرامیک است، اظهار داشت: این شهرستان در میان استان‌های همجوار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و دارای قابلیت‌های بالاتری در سطح کشور است.
ایزدی با بیان اینکه چهار طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال در شهرستان آباده حال اجراست، افزود: در شهرستان آباده چندین طرح اکتشافی توسط سازمان ایمیدرو شناسایی و هم اکنون در حال پایش است چرا که شهرستان آباده علاوه بر دارایی خاک‌های نسوز قابلیت تولید مواد معدنی و فراوری آن را دارد.
وی با اشاره به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های سازمان صمت فارس در جهت تامین منابع مالی واحد‌های تولیدی گفت: حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مالی برای جهش تولید مصوب و به استان‌ها ابلاغ شده است.
رییس صمت فارس با تاکید بر این که این سازمان به بخش صنعت نگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و با توجه به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.
شهرستان" آباده" در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار