به گفته مسوولان استان در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار اتباع خارجی در استان سمنان زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 30 March 2021

زندگی ۱۶ هزار پناهنده و اتباع خارجی در استان سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان  عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مهمانشهر سمنان از افغان ها به عنوان میهمانان ایران نام برد و اظهار کرد: شما همه یکپارچه کنار هم بودید و ابرقدرت شوروی را به زانو درآوردید.

وی با اشاره به آزادی موجود در کشورمان افزود: در ایران اسلامی اقوام و طوایف مختلف از شیعه و سنی با اخوت و مهربانی در کنار هم زندگی می‌کنند.

نماینده سمنان با اشاره به قرابت های فرهنگی دینی و زبانی دو ملت ایران و افغانستان گفت: خباثت انگلیس موجب جدایی افغانستان از ایران شد.

گلرو با بیان اینکه افغانستان منابع غنی مادی و انسانی فراوانی دارد تصریح کرد: افغانستان در یکی از استراتژیک‌ترین مناطق جغرافیایی زمین قرار دارد 

وی با بیان اینکه نیروی انسانی متفکر و اندیشه فعال یکی از ظرفیت‌های مناسب و قوی افغانستان است اضافه کرد: در حال حاضر آمریکا و ناتو تلاش دارند تا افغانستان را از پیشرفت باز دارند.

 عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه افغانستان یک کشور غنی و ثروتمند است اظهار امیدواری کرد: روابط دو کشور ایران و افغانستان ، هرچه بیشتر گسترده شود .

 وی با تقدیر از از مسئولان اداره کل اتباع استانداری سمنان گفت: ما همه از یک پیکره و جوهره هستیم و خدمات رسانی به شما وظیفه و افتخار ماست.

این نماینده مجلس با اشاره به برخی مشکلات شهروندان مهمانشهر سمنان افزود: بخشی از مشکلات مهمانشهر با کمک مدیران استان و کشور و برخی به دست خود شما حل می شود. ما تلاش خواهم کرد تا برخی از نیازها و امکانات لازم را از سازمان ملل و کمیساریای پناهندگان دریافت کنیم.‌

وی اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا بمنظور حل برخی مشکلات و نیازها همچون اخذ گذرنامه و گواهینامه برای اتباع از طریق رایزنی و وضع قوانین در مجلس شورای اسلامی اقدام مناسبی را به انجام برسانیم.‌

همچنین ایرج کارخایی ؛ مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان در بازدید از مهمانشهر سمنان با اشاره به برنامه بازدید از این مهمانشهر اظهار کرد: در این برنامه از مراکز و تاسیسات مهمانشهر بازدید و همچنین با سه خانواده شهید مدافع حرم دیدار کردیم.‌

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشورهای دنیاست که در پرتو تعالیم اسلامی و در راستای آرمان‌های امام راحل رحمه الله علیه و مقام معظم رهبری در طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی ؛ با آغوش باز از مهاجرین و اتباع خارجی پذیرایی و استقبال نموده است.‌

وی افزود: در شرایطی پذیرای اتباع خارجی هستیم که مشکلات و موانع مختلفی از جمله تحریم ها و جنگ اقتصادی را در کشور تجربه کرده ایم.

کارخایی با بیان اینکه با روحیه رفعت اسلامی که ریشه در ارزش های معنوی ما دارد پذیرای اتباع و مهاجرین خارجی هستیم ادامه داد: ارائه خدمات مختلفی همانند فعالیتهای تحصیلی ، بهداشتی، امور اجتماعی و اقتصادی و ...  از جمله اقداماتی است که در راستای عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای کمک و خدمات رسانی به مهاجرین و اتباع به انجام می‌رسد.

 سرپرست اداره کل اتباع استان اظهار کرد: استان سمنان ۱۶ هزار پناهنده و مهاجر را در خود جای داده است که اکثر آنها از اتباع افغانستان هستند.

وی با بیان اینکه مهمانشهر سمنان یکی از مراکز فعال و پویاست که در رتبه‌بندی وزارت کشور رتبه عالی را دارد گفت: زیرساخت‌های مناسبی در مهمانشهر سمنان ایجاد شده است با این همه تلاش می‌کنیم تا خدمات رسانی به مهمانشهر را افزایش دهیم.

وی با اشاره به درخواست های ساکنین مهمانشهر سمنان که در این بازدید مطرح شد افزود: مشکلات مطرح شده توسط اعضای شورای خودگردان مهمانشهر پیگیری و انشاالله برطرف خواهد شد. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار