استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه تعدیل هرگونه نیروی انسانی به بهانه کسری بودجه ممنوع است گفت: اعتبارات جاری سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی به خصوص در استان خوزستان از رشد قابل توجهی برخوردار است.
کد خبر: ۹۵۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵ 30 March 2021

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های شوشتر و گتوند در سالن جلسات استانداری خوزستان اظهارداشت: قطعا به واسطه رشد قابل توجه اعتبارات جاری، مشکلات دستگاه‌های اجرایی در پرداخت حقوق کارکنان نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود.

وی به رشد ۵۳ درصدی اعتبارات جاری استان خوزستان نسبت به بودجه سال ۱۳۹۹ اشاره‌ کرد و افزود: برهمین اساس دستگاه‌های اجرایی نباید به بهانه کسری بودجه اقدام به تعدیل نیروی انسانی کنند.

استاندار خوزستان تصریح‌کرد: در روزهای آینده ممنوعیت تعدیل نیروی انسانی در نامه‌ای رسمی به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ می‌گردد.

سلیمانی دشتکی یادآورشد: باوجود افزایش اعتبارات جاری، اگر هرکدام از دستگاه‌های اجرایی در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل روبه‌رو شدند، موارد را به استانداری اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان به موضوع مطرح شده در خصوص تعدیل نیروی انسانی اداره جهادکشاورزی شهرستان شوشتر اشاره‌کرد و گفت: سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان عملکرد مناسبی در حوزه ماده ۲۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت دارد و از این طریق منابع قابل قبولی برای پرداخت هزینه‌های جاری خود تامین کرده است.

وی تصریح‌کرد: برهمین اساس از این سازمان خواسته می‌شود نسبت به بازگشت بکار نیروهای تعدیلی در شهرستان شوشتر هرچه سریعتر اقدام کند.

اعتبارات عمرانی امسال متناسب با مشکلات شهرستانی توزیع می‌شود

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این نشست با اشاره به بررسی مشکلات شهرستان‌های استان در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی اظهارداشت: تاکنون برای ایجاد زیرساخت‌های شهری و روستایی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که تکمیل برخی از آنها مستلزم اختصاص منابع مالی جدید است.

وی گفت: تاکنون ۱۸ نشست برای بررسی مشکلات شهرستان های استان برگزار شده است .

بگفته استاندار خوزستان بخشی از منابع مالی برای تکمیل و اجرای پروژه‌های مربوط به زیرساخت‌های شهری و روستایی شهرستان‌های استان از محل اعتبارات استانی تخصیص خواهد یافت.

سلیمانی دشتکی افزود: همچنین بخش دیگری از منابع مورد نیاز برای تکمیل و اجرای این زیرساخت‌ها با پیگیری مجموعه مدیریت استان از وزارتخانه‌ها، نهادهای اقتصادی توانمند و مسئولان ملی تامین می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح‌کرد: اعتبارات شهرستان‌های استان خوزستان متناسب با محرومیت، مشکلات و چالش‌های موجود توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی چندسال اخیر مسئولان ارشد کشوری برای رفع مشکلات استان سفرهایی به خوزستان انجام داده‌اند گفت: این سفرها، مصوباتی را درپی داشته‌اند که در راستای تامین منابع مالی تعهدات ایجاد شده و با معاون اول رئیس جمهوری و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نشست‌هایی برگزار می‌شود.

سلیمانی دشتکی همچنین از برنامه‌ریزی های انجام شده برای سفر مجدد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان خوزستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با انجام این سفر و تصمیم‌گیری‌های لازم، بخشی از منابع مورد نیاز استان به منظور تکمیل زیرساخت‌های خوزستان تامین گردد.

پیگیری ۲ میلیارد یورو برای تکمیل زیرساخت های خوزستان

استاندار خوزستان همچنین به موضوع پیگیری‌های درحال انجام برای تامین ۲ میلیارد یورو برای ایجاد زیرساخت‌های استان در بخش آبرسانی به شهرها و روستاها، اصلاح شبکه آب، مشکل دفع آب‌های سطحی و بهداشت و درمان اشاره‌کرد و گفت: این درخواست قرار است ابتدا از سوی دولت به مقام معظم رهبری ارائه شود تا از منابع صندوق توسعه ملی به خوزستان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: باتوجه به اولویت مقام معظم رهبری در اختصاص منابع صندوق توسعه به پروژه‌های تولیدی و اشتغالزا، پیش‌بینی می‌شود که ایشان با درخواست تامین این میزان اعتبار مخالفت کنند؛ در این صورت درخواست تامین ۲ میلیارد یورو با تقدیم لایحه ای به مجلس (در صورت تصویب) از محل اعتبارات مازاد فروش نفت ( در طول ۱۰ سال) به استان خوزستان اختصاص می‌یابد.

بر اساس این گزارش، ایجاد اورژانس رودخانه‌ای ویژه شهرستان های شوشتر و گتوند از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، احداث پارک بانوان شهرستان گتوند از محل اعتبارات استانی و شهرداری این شهر، انجام بررسی‌های لازم برای رفع مشکل محل دفع زباله‌های شهر گتوند، بهبود سیستم روشنایی شهر گتوند، تسریع در تکمیل پروژه‌های جاده‌ای شهرستان شوشتر از جمله مصوبات این نشست هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار