مدیرکل گمرکات قم گفت: در سال ۹۹، ۱۴۸ میلیون دلار کالای تولید شده در استان از طریق گمرکات قم به بازارهای جهانی صادر شد.
کد خبر: ۹۵۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱ 29 March 2021

به گزارش تابناک قم، اسفندیار دریکوندی بیان کرد: در همین رابطه ۱۲۵هزار و ۷۳۱تن انواع کالا همچون گرانول، محصولات غذایی، کفش و صندل، شمش سرب، مصنوعات مسی،‌ مواد و محصولات پلاستیکی،‌ شیمیایی و هیدروکربن، به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شده‌است.

وی افزود: در همین مدت، مقدار ۵۴ هزار و ۶۲۹ تن کالا مانند اجزا و قطعات موتورسیکلت،‌ الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات لباسشویی و پکیج و همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی از کشورهایی نظیر چین، هند، ایتالیا، امارات،‌ ترکیه و ژاپن به ارزش ۲۷۰ میلیون و ۸۶۱ هزار دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده‌است.

وی ادامه داد: در بخش ترانزیت نیز طی سال گذشته،‌ ۸۱ هزار تن کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده و همکاری مطلوبی میان گمرکات قم با سایر گمرکات کشور برقرار بوده است.

دریکوندی گفت: در بخش قضایی نیز طی این مدت ۷۸۴ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش حدود ۱۸۰ میلیارد تومان در گمرکات استان قم تشکیل شده است که در راستای مقابله با قاچاق به این پرونده‌ها بر اساس رویه‌های قانونی رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به این که درآمد کل گمرکات استان نیز در سال ۹۹ به ۲۴۲ میلیارد تومان رسید،‌ افزود: گمرکات قم از امکانات لازم برای صادرات و واردات کالاهای متنوع مورد نظر فعالان اقتصادی برخوردار است و در این زمینه آماده گسترش ارائه خدمات هستیم.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد صادرات و واردات استان در مسیرهای سبز و زرد است که امور اداری مربوط به آن در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون توقف انجام می‌پذیرد تا فعالان اقتصادی در قم با سهولت بیشتری در بازارهای جهانی حضور داشته باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار