سرپرست معاونت هماهنگی امور سیاسی استانداری ایلام سرعت بخشی به روند پلاک کوبی دام های عشایر را برای جلوگیری از قاچاق احشام خواستار شد.
کد خبر: ۹۵۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ 28 March 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ معروف بسطامی در نشست کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: بر اساس آمار میزان کشفیات قاچاق کالا از مرزهای استان نسبت به سال قبل افزایش داشته که این امر علاوه بر تلاش مجموعه نیروهای هنگ مرزی از نظر افزایش آمار نگران کننده است.

وی به برنامه ریزی دقیق در سال جاری برای کنترل مرزهای استان تاکید کرد و افزود: بر اساس آمار فرمانده هنگ مرزی ۹ هزار راس دام زنده در مناطق مرزی کشف شده که رقم قابل توجهی است.

معاون استاندار ایلام بر پلاک گذاری تجهیزات و ادوات کشاورزی و پلاک کوبی احشام عشایری در مناطق مرزی تاکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی، دامپزشکی و امور عشایری باید نسبت به پلاک کوبی دام های عشایر اقدام کنند.

بسطامی یادآور شد: باید با برنامه ریزی کاری کنیم که با رصد بیشتر مناطق مرزی قاچاق را مهار کنیم.

وی خواستار دسته بندی مسایل ، مشکلات و موانع هر منطقه برای مهار قاچاق کالا و احشام در مناطق مرزی شد و افزود: عدم همراهی بعضی دستگاه ها موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور سیاسی استانداری ایلام بحث قاچاق دام را یکی از دغدغه استان اعلام کرد و افزود: باید راهکار اساسی برای رفع این معضل اندیشیده شود.

بسطامی در ادامه خواستار نظارت و کنترل بیشتر بر بازار و کشتار مرغ در استان شد و گفت: ظرفیت روزانه ۴۰ تن مرغ کشتار روز باید حذف و مابقی به خارج از استان مجوز صدور داده شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار