رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان:
رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه میزان تولید مرغ در استان به اندازه کافی است، گفت: در شبکه توزیع مرغ دارای نواقصی هستیم، از این‌رو جلسات هماهنگی بین تمام دستگاه‌های ذی‌ربط ستاد تنظیم بازار برگزار و در حال حل کردن این مشکل هستیم
کد خبر: ۹۵۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 28 March 2021

به گزارش تابناک لرستان، اسفندیار حسنی‌مقدم عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص میزان تولید مرغ در لرستان اظهار کرد: استان لرستان با ۴۲‌.۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی طی سال گذشته ۷۸ هزار تن گوشت مرغ صنعتی و با احتساب دیگر ماکیان ۸۰ هزار تن تولید  داشته است.

تولید مرغ در لرستان ۳ درصد تولید در کشور است

وی خاطرنشان کرد: لرستان ۱.۷ جمعیت کل کشور را اختصاص می‌دهد، با این وجود میزان تولید گوشت مرغ در این استان ۳ درصد مجموع گوشت تولیدی کشور است، که بر اساس سرانه مصرف ۳۰ کیلوگرم به ازای هر فرد در سال، بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ تن حداکثر نیاز روزانه استان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان، میزان کشتار مرغ در نیمه دوم اسفند را ۲۴۰ تن عنوان و این میزان تولید را در برخی روزهای پایانی سال تا ۳۹۰ تن بیان کرد.

 اختلاف قیمت با دیگر استان‌های همجوار

حسنی‌مقدم با اشاره به برخی صف‌های طولانی برای خرید مرغ در لرستان تصریح کرد: به دلیل اختلاف قیمت محصول در استان با دیگر استان‌های همجوار، جذابیت اقتصادی صورت گرفت، به‌گونه‌ای که برخی افراد با مشاغل غیرمرتبط به خرید مرغ مبادرت و در خارج استان به فروش می‌رسانند.

وی با تاکید بر اینکه میزان تولید مرغ در استان به اندازه کافی است، افزود: در شبکه توزیع مرغ دارای نواقصی هستیم، از این‌رو جلسات هماهنگی بین تمام دستگاه‌های ذی‌ربط ستاد تنظیم بازار برگزار و در حال حل کردن این مشکل هستیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان ادامه داد: پیش‌بینی شده که برای ماه جاری به طور متوسط ۱۸۰ تن در روز مرغ تولید و وارد کشتارگاه‌ها شود.

هوشمندسازی نحوه خروج مرغ

حسنی‌مقدم بر هوشمند کردن نحوه خروج مرغ از لرستان تاکید کرد و گفت: با تحقق این مهم، ضمن تسهیل دسترسی مردم به گوشت مرغ، بخشی از بازار کشور بین ۲۰ تا ۳۰ درصد را نیز تامین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از طرفی نهاده مورد نیاز مرغ‌داری‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومان و به شکل کامل توسط سامانه بازارگاه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه سال‌ها به دنبال مرغ سایز بوده‌ایم، افزود: وزن مرغ‌های کشتاری در کشور و همچنین لرستان به سبب ذائقه بالاست، این در حالی است که وزن مرغ زنده استاندارد بین ۱.۸ تا ۲.۲ کیلوگرم و وزن کشتار شده بین ۱.۲ تا ۱.۴ کیلوگرم است.

حسنی‌مقدم با بیان اینکه مرغ طی ۳۸ تا ۴۵ روز به وزن استاندارد می‌رسد، گفت: با تحقق این موضوع، ۲۰ درصد کاهش مصرف دان و افزایش بهره‌وری را برای مرغ‌داران خواهیم داشت.

منکر تخلف مرغ‌داران را نیستیم

وی با اشاره به نظارت سازمان جهادکشاورزی بر نحوه پرورش و تولید مرغ، تصریح کرد: تخلف مرغ‌داران را انکار نمی‌کنم، ۷۶۰ مرغ‌دار در استان داریم که طی سال اقدام به جوجه‌ریزی می‌کنند که در ۲ سامانه بازارگاه توسط مدیریت طیور و سامانه قرنطینه توسط اداره‌کل دامپزشکی استان بررسی و راستی‌آزمایی می‌شوند.

رئیس سازمان جهادکشارزی لرستان خاطرنشان کرد: با تامین نیاز استان، خروج هدفمند مرغ و نظارت عوامل انتظامی مشکلی برای عرضه این محصول در ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت.

حسنی‌مقدم از شهروندان درخواست کرد به اندازه نیاز مرغ خریداری کنند و نیازی به خوداحتکاری نیست، چرا که در این صورت بازار تنظیم با مشکل مواجه می‌شود.

اتتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار