کد خبر: ۹۵۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 27 March 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مرتضی ضرابی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : امروز در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی و بخش‌های شمالی خراسان رضوی شاهد رگبار‌های بهاری خواهیم بود که فردا عصر نیز در همین استان‌ها همین پدیده را انتظار داریم.
وی گفت: البته با شمالی شدن سوی جریان‌های هوا در استان‌های ساحلی خزر هم علاوه بر اینکه بارندگی آغاز می‌شود، روند کاهش دما را پیش رو خواهیم داشت به این ترتیب که فردا و پس فردا ۶ تا ۱۲ درجه انتظار خنک شدن هوا را در استان‌های ساحلی خزر داریم.
کارشناس هواشناسی افزود: فردا و پس فردا در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، بخش‌هایی از استان گیلان، مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی شاهد بارندگی خواهیم بود و تمرکز بارش‌ها در استان خراسان رضوی خواهد بود.
ضرابی گفت: پس فردا در نوار شمالی کشور انتظار رگبار‌های بهاری را داریم و تمرکز بارش‌ها در شرق سواحل دریای خزر، ​منطقه شرق مازندران، استان گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود.
وی پدیده غالب امروز و فردا در شرق و جنوب شرق کشور را وزش باد خواند و افزود: این پدیده موجب کاهش کیفیت هوا و گرد و خاک می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آب‌های خلیج فارس هم با توجه به وزش باد نسبتا شدید در بخش‌های شمالی، مواج و متلاطم خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار