امام جمعه پاوه گفت: فرهنگ اورامانات غنی است و نباید به بهانه ورود گردشگر به این منطقه ، دین و فرهنگ ما خدشه دار شود.
کد خبر: ۹۵۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۳ 27 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ ماموستا مُلا "قادر قادری" در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه افزود: مانع ورود گردشگر به این شهرستان نخواهیم بود اما مسولان باید با تشکیل کمیته ای از جوانان پاک و مخلص مانع از ایجاد بی نظمی در شهرستان می شدند تا بی فرهنگی در این منطقه رواج پیدا نکند.
وی تصریح کرد: اگر شهدای انقلاب اسلامی می دانستند بعضی از مسولان امروز نسبت به دین، فرهنگ و اخلاق بی توجه شده اند جان خود را فدا نمی کردند.

خطیب جمعه پاوه ادامه داد: امروز جنگ مسلحانه علیه اسلام کمتر شده و بیشتر جنگ فرهنگی است که با ماهواره، سایت ها و رسانه های مختلف و به آرامی به شرف و دین مسلمانان حمله می کنند.

ماموستا قادری افزود: مسلمانان در هجمه عجیبی گرفتار هستند و امروز با مشاهده اینستاگرام شاهد آن هستیم هزاران مطلب بر علیه دین ، شرف ، مسجد و عرفان و معنویت بارگذاری و منتشر می کنند و این نمونه بارزی از جنگ نرم بر علیه مسلمانان است.

وی با بیان اینکه همه ما باید با قلم و زبان و مال از دین مبین اسلام صیانت و حفاظت کنیم و در روز قیامت در این باره بازخواست خواهیم شد تاکید کرد: امروز باید بیشتر از هر زمانی هوشیار باشیم تا با ناهنجاری های دینی و اخلاقی مواجه نشویم.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: بعد از سفر اخیر پاپ به کشور عراق و به ویژه اقلیم کردستان عراق ، شاهد اهانت به دین و بزرگان دین هستیم و در آخرین مورد یک جوان زرتشتی به مقدسات و ارزش های مسلمانان اهانت کرده و با پول انگلیس، معبدهایی را در اربیل و سلیمانیه احداث کرده است.

ماموستا قادری گفت: اقلیم کردستان عراق جایگاه صدها عالم و عارف است و پنج هزار و ۴۰۰ مسجد دارد و نباید اسلام در این منطقه بیشتر تهدید و به مقدسات مسلمانان اهانت شود.

وی اظهار داشت: اروپا سالیان سال است که به قرآن و پیامبر و دین ما اهانت می کند و نتیجه ای نگرفته و لذا تاکید بنده و همه علما و بزرگان همواره بر این است که از دین اسلام دفاع کنیم و کوتاه نیاییم.

امام جمعه پاوه گفت: امروز با گذشت هزار و ۴۰۰ سال روحانیون، بزرگان و اهل عرفان هنوز نگذاشته اند این دین تنها بماند و تعداد مسجدها و جمعیت مسلمانان نیز بیشتر شده و اسلام همچنان پا برجاست.

ماموستا قادری ادامه داد: هرکدام از انبیا الهی برای اصلاح اموری مبعوث شده اند اما رسالت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) جامع و تکمیل کننده رسالت دیگر پیامبران بوده و اصلاح بازار و داد وستد ، مبارزه با خرافه پرستی، ظلم و افراطی گری و فرعون های زمان از مهمترین ماموریتهای ایشان بوده است.

وی اظهار داشت: تغییرات در سال و فصول موضوعی ساده نیست و درس های بزرگی دارد و امیدواریم سال جدید برای ملت ایران و دین اسلام مایه خیر و برکت باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار