آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد و چرخ زندگی مردم هم می‌چرخد اما واقعیت این است که متأسفانه چرخ زندگی مردم در صف مرغ و روغن می‌چرخد درحالیکه چندین سال اقتصاد این کشور به برجام و تحریم‌ها گره‌ زده شد و مسئولان از فرصت‌های داخلی صرف‌نظر کردند.
کد خبر: ۹۵۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷ 26 March 2021

به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد در اولین نماز جمعه مشهد در سال 1400 که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه مسئولان کشور باید برای رفع مشکلات مردم با برنامه عمل کنند، اظهارداشت: شعار سال نباید منحصر و محدود در سربرگ مکاتبات اداری و تابلوهای شهری باشد بلکه مسئولان کشور باید منطبق با آن برنامه اجرایی داشته باشند.

وی افزود: دولتمردان ما باید بدانند که تکرار سیاست نتیجه متفاوتی ندارد و بعد از اینکه چندین سال اقتصاد این کشور به برجام و تحریم‌ها گره‌زده شد و از فرصت‌های داخلی صرف‌نظر کردند، نتیجه‌اش را در بدتر شدن وضع اقتصاد و معیشت مردم دیدیم و اکنون وقت تغییر سیاست‌ها فرارسیده است.

امام‌جمعه مشهد ضمن تشریح سه رهنمون از بیانات رهبر معظم انقلاب در سال جدید خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان کشوری تأکید داشتند که اقتصاد ایران را به تحریم گره نزنند و معطلی و سردرگمی ایجاد نکنند زیرا هر زمان که دولت اعلام می‌کند می‌خواهیم تحریم‌ها را برداریم، همه فعالیت‌هایی که مردم برای شرایط تحریم برنامه‌ریزی کرده بودند، متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: موضع صریح آمریکایی‌ها این است که تحریم‌ها را برنمی‌دارند؛ رهبری هم فرمودند که با این اوضاع، دو راه وجود دارد، یا به سراغ دشمن برویم و بخواهیم که تحریم‌ها را بردارد که عین ذلت است و یا این‌که خودمان حرکت کنیم و اثر تحریم‌ها را خنثی کنیم، این درست است و باید دنبال این برویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: درست است که چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد و چرخ زندگی مردم هم می‌چرخد اما واقعیت این است که متأسفانه چرخ زندگی مردم در صف مرغ و روغن می‌چرخد. تحریم ابزار جنگ دشمن با ملت ایران است و طبیعی است که وقتی دشمن ببیند این ابزار مؤثر واقع شده به تحریم ادامه می‌دهد؛ روزی که تحریم‌ها خنثی شود و زندگی مردم ما در توسعه معیشت بچرخد، می‌بینید که دشمن به خاطر منافع خودش و استفاده از بازار ما تحریم‌ها را برمی‎دارد.

علم‌الهدی با اشاره به دومین نکته از بیانات مقام معظم رهبری گفت: رهبری فرمودند که از فضای مجازی حداکثر استفاده برای دلسرد کردن مردم انجام می‌شود، فضای مجازی کشور موردانتقاد رهبری قرار گرفت چراکه درست مدیریت نمی‌شود؛ رهبری فرمودند در سایر کشورها فضای مجازی مطابق مصالح سیاسی مدیریت می‌شود اما در کشور ما این فضا را آزاد گذاشته‌اند و مدیریتی بر آن انجام نمی‌شود.

وی ابراز کرد: آزادی وقتی پذیرفته است که برای مردم باشد اما این فضای مجازی برای دشمنان آزادی ایجاد کرده است؛ براندازان، جریان استحاله طلب، ملحدین و نفی‌کنندگان مبانی دینی و ناشران هنر مبتذل و مستهجن از این بستر در جهت نشر محتوای موردنظر خود بهره می‌گیرند.

امام‌جمعه مشهد افزود: نکته دیگر در فرمایش مقام معظم رهبری تأکید بر اختیارات رئیس‌جمهور بود؛ برخی تبلیغ می‌کنند شرکت در انتخابات فایده‌ای ندارد زیرا رئیس‌جمهور قدرتی ندارد بنابراین انتخابات ریاست جمهوری در اداره کشور نقشی ندارد اما رهبری فرمودند که عمده اختیارات کشور در اختیار رئیس‌جمهور است و اختیارات قوه قضائیه و نهادهای نظامی در مقابل اختیارات رئیس‌جمهور بسیار ناچیز و صفر است.

وی بیان کرد: مسئله دیگر اینکه در برابر ناکارآمدی مدیریت دولت افراد می‌گویند مثلاً قوه قضائیه اجازه نداد یا نهاد نظامی اجازه اجرای منویات نظامی را نداد. مقام معظم رهبری فرمودند اختیارات این‌ها در مقابل قدرت رئیس‌جمهور ناچیز است و کسی نمی‌تواند مزاحم مدیریت اجرایی کشور شود و لذا عذر نیاورند که دیگران اجازه ندادند کار کنیم و اگر مشکلی بوده در سوء مدیریت است.

عکس از سید علی حلیمی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار