نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام گفت: برخی از مسوولان دستگاه ها مشاهده می شود که بر سر راه سرمایه گذاران بخش خصوصی سنگ اندازی های غیرمنطقی ایجاد می کنند که باید پیگیری شود و وجود بروکراسی های اداری نیز مانعی برای حضور سرمایه گذاران است.
کد خبر: ۹۵۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰ 27 March 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: در سال جدید برای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب باید یک کارگروه در استان به منظور رفع موانع تولید و سرمایه گذاری تشکیل شود.

وی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه ها در خصوص همکاری با سرمایه گذاران، افزود: برخی از مسوولان دستگاه ها مشاهده می شود که بر سر راه سرمایه گذاران بخش خصوصی سنگ اندازی های غیرمنطقی ایجاد می کنند که باید پیگیری شود و وجود بروکراسی های اداری نیز مانعی برای حضور سرمایه گذاران است.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: باید ظرفیت های استان در حوزه های مختلف به سرمایه گذاران شناسانده و معرفی شود، چرا که استان پتانسیل حضور سرمایه گذاران را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: فرصت های ویژه ای در بخش خصوصی در زمینه صادرات و امتیازات به خاطر محرومیت این استان برای سرمایه گذاران وجود دارد که باید مسوولان ذی ربط با ترغیب بخش خصوصی زمینه حضور آنها را در استان فراهم کنند.

وی حل مشکل بیکاری بخش بزرگی از جامعه جوان این منطقه را نیازمند همت جدی مسوولان ملی ، استانی و منطقه‌ای دانست و گفت: باید برای محصولات پایین دست چون پتروشیمی حرکت جهادی انجام داد.

امام جمعه ایلام با اشاره به پروژه بزرگ سامانه گرمسیری در استان اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح بزرگ علاوه بر رونق منطقه ۲۹ هزار هکتار از زمین های دیم به آبی تبدیل می شود که این مهم نویدبخش رونق اقتصادی و زمینه اشتغالزایی در استان را بدنبال خواهد داشت.

کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ویروس کرونا همچنان موضوع بسیار مهمی بوده و پیشگیری از شیوع این ویروس و قطع زنجیره آن نیازمند توجه جدی مردم به رعایت دستورالعمل ‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و همچنین رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

وی افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و ثابت ماندن وضعیت برخی شهرستان ها در رنگ زرد و نارنجی کرونا را نتیجه بی‌توجهی به رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی دانست و افزود: از مردم انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سلامتی خود و دیگران را دچار مشکل نکنند./م

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار