نماینده ولی فقیه در لرستان:
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: باتوجه به انتخاب شعار سال و در راستای اجرای فرامین رهبری، موانع تولید برای رشد اقتصادی و رونق کسب و کار در لرستان باید برطرف شود.
کد خبر: ۹۵۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 26 March 2021

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه خرم‌آباد ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری از سال ۹۵ تاکنون شعار سال را با محور اقتصاد نامگذاری کرده‌ و از سال ۶۷ ایشان در ابتدای سال موارد مهمی را در اول هر سال بیان می‌کردند.

وی افزود: طی ۲۳ سال گذشته ۱۲ سال را صرفا به نام اقتصاد، ۹ سال را به مباحث دینی، فرهنگی و اجتماعی و ۲ سال را تحت عنوان‌های مشترک اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نامگذاری کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان همواره اقتصاد کشور را مورد هدف قرار داده اند، بیان کرد: هدف دشمنان تخریب اقتصاد و هدف مقام معظم رهبری، ملت و مسوولان سازندگی در اقتصاد است.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: پس از جنگ تحمیلی چهار دولت بر سر کار آمدند و هر دولت به مدت هشت سال خدمت کردند که در زمینه کارهای زیر ساختی و سازندگی اقدامات بسیار خوبی انجام و ۶ برنامه پنج ساله تنظیم و اجرا شد و در این مدت خوشبختانه کشور ازلحاظ علمی رشد و شتاب بسیار خوبی داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی اضافه کرد: در چهار دولتی که پس از هشت سال دفاع مقدس بر سر کار آمدند مشکلات اساسی وجود داشت و توفیق مورد نیاز به دلیل مشکلاتی همچون تحریم‌ها و ضعف‌های مدیریتی کشور بر معیشت مردم حاصل نشد.

وی یادآور شد: منصوب نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات، فرهیختگان، فرهنگیان، دانشگاهیان و جوانان انقلابی استان لرستان با رعایت و مبتنی بر اصول اخلاقی به طور مستمر پیگیر مطالبات مردمی هستند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با توجه به اطلاعات کاملی که از طرف مردم، نمایندگان، مجامع رسمی، اشراف بر مسائل کشور، آگاهی کامل از شرایط داخلی و بین المللی و همچنین اطلاع از مشکلات کشور توجه دولت و ملت را به موضوعات تحت عنوان شعار سال جلب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: اقدامات بنیادی دولت‌های قبلی غیرقابل انکار است و در حوزه های مختلف اقدامات خوبی صورت گرفته اما باید به برطرف کردن موانع هم توجه کرد و حمایت لازم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر مانع‌زدایی و حمایت از تولید نشان می‌دهد که اقدامات در معشیت مردم موثر نبوده و باید با دقت کارشناسی و موانع بر سر راه تولید برطرف شود و حمایت ها باید برای رشد اقتصادی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در لرستان طرح های نیمه تمام ملی و استانی، بیکاری، تورم، عدم رونق کسب و کار وجود دارد و باید با کار مضاعف و علمی موانع برطرف شود و معیشت مردم توجه قرار گیرد همچنین اصحاب رسانه باید مطالبات استان را بر پایه اخلاق مداری و به دور از پرخاشگری دنبال کنند.

امام جمعه خرم‌آباد در فراز دیگر از خطبه های خود با اشاره به تولد حضرت علی اکبر(ع) گفت: ایشان جوانی ولایت‌مدار، آگاه، با بینش سیاسی بوده و الگویی مناسب و ارزشمند برای جوانان ایران اسلامی است و ابن قشر در دوران طاغوت و جنگ تحمیلی با لین روحیه مبارزه کردند و اکنون در عرصه های مختلف حضور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: جوانان محور حرکت بوده و در هر زمینه ها پیش تر هستند ، جنگ تحمیلی نشان داد ایثارگری جوانان در راستای تحقق اهداف انقلاب چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: یاران امام زمان(عج) جوانان هستند و مردم در زمان غیبت شناخت آموزه های دینی، امام شناسی، تهذیب نفس و خودسازی، دوری از آلودگی ها، آماده سازی جامعه برای تشکیل حکومت امام عصر را باید مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: این ویروس در استان درحال شیوع می‌باشد و سه شهرستان لرستان وضعیت نارنجی دارند و باید بیشتر از گذشته نکات بهداشتی را رعایت کرد و به تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا احترام گذاشت.
 انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار