تصویری غیر رسمی از بازدید سرزده آیت الله سید احمد علم الهدی از حاشیه شهر مشهد این روزها منتشر شد که سر و صدا و قضاوت های زیادی به همراه داشت و جالب اینکه انتشار این عکس، برعکس همیشه از طریق رسانه‌های رسمی و حتی صدا و سیما نبود، بلکه برای نخستین بار در شبکه های اجتماعی و کانال‌های غیررسمی منعکس شد.
کد خبر: ۹۵۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 26 March 2021

تابناک رضوی: تصویری غیر رسمی از بازدید سرزده آیت الله سید احمد علم الهدی از حاشیه شهر مشهد این روزها منتشر شد که سر و صدا و قضاوت های زیادی به همراه داشت و جالب اینکه انتشار این عکس، برعکس همیشه از طریق رسانه‌های رسمی و حتی صدا و سیما نبود، بلکه برای نخستین بار در شبکه های اجتماعی و کانال‌های غیررسمی منعکس شد و تصویری متفاوت از نماینده رهبر معظم انقلاب در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد را به مخاطب ارائه کرد که پیش از این کمتر دیده شده بود.

این نحوه انتشار تصویر را که متفاوت با برخی تصورات و کلیشه های القا شده از نماینده رهبری در استان بود را می توان مشابه پخش مستند غیررسمی دیدارهای رهبری در صدا و سیما دانست که چند ماه پیش با استقبال بسیار مخاطبان همراه شد.

انعکاس غیر رسمی دیدار سرزده و بدون واسطه آیت الله علم الهدی ضمن ستودنی بودن، قابل تکرار و اسوه است و استمرار این چنین اقداماتی در سپهر رسانه های ما می تواند به ارائه تصویری درست - و نه درشت و گزینشی- از نماینده معزز ولی فقیه در استان بیانجامد به خصوص اینکه در سال‌های اخیر حضور بی واسطه ایشان را حتی در دل حوادثی مانند سیل کلات و زلزله فریمان در میان مردم شاهد بوده ایم.

همچنین مقارن با ایام نیمه شعبان امسال در آستانه تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی مومنانه در استان و زیر نظر مستقیم نماینده رهبری هستیم و کیست که نداند انبوه خدمات مجاهدت ها و کمک های معیشتی به محرومان و مستضعفان در این یک سال اخیر را که بی شمار و فراتر از حد حساب و تصور بوده است.

از سوی دیگر همه مخاطبان خطبه های فصیح امام جمعه مشهد که حتی در دوران کرونا هم بدون وقفه در بستر مجازی تداوم یافت، گواهند بر دغدغه و درد دل همیشگی آیت الله علم الهدی نسبت به محرومان و مستضعفان و به طور خاص حاشیه شهر مشهد که باعث حضور و فرماندهی شخص ایشان در ستاد ویژه ای به همین عنوان برای رفع مسائل و مشکلات حاشیه نشینان مشهد در چند سال اخیر شد و چه‌بسا اقدامات بابرکت و خیرخواهی جمعی که با محوریت امام جمعه و با لبیک دیگر مسئولان در این مناطق به وقوع پیوست و امواج نیک آن همچنان جاریست.

بدون تردید انتظار تحقق و پیگیری عملی گفته های صریح بیان شده در تریبون نماز جمعه که جایگاه طرح مطالبات همه مردم و هدایت فکری و معنوی جامعه اسلامی است، توسط هیچ شخصی بهتر از خود امام جمعه، ممکن نیست خاصه اینکه امام جمعه به تعبیر امام راحل(ره) روح شهر است و نقش پدر معنوی جامعه را عهده دار است.

تصویر حضور آیت الله علم الهدی در حاشیه شهر مشهد اگرچه از قاب رسانه ملی و رسانه های دفتر ایشان نیز پنهان ماند اما در قلبها نشست و نشان داد که نماینده رهبری همچون زعیم زمان و ولی خودش نه دیپلمات است و نه اهل تشریفات و بنا بر زی طلبگی و بی تکلف، صادقانه در کنار مردم است و نیت و نیاز به تبلیغ ندارد.

در این راستا به نظر می‌رسد رویکرد رسانه مدار و توجه به مطبوعات و اصحاب رسانه و نظرات اهل قلم مجرب در جبهه انقلاب با هر گرایشی بیش از رسانه داری و توجه به چند رسانه خاص می تواند به ارائه تصویر حقیقی و مبتنی بر سیره عملی نماینده رهبری در استان موثر و مثمر ثمر باشد و تخریبهای مغرضان مریض و معاندان را در ترور شخصیتی آیت الله علم الهدی خنثی سازد. تخریبهایی که با عملیات روانی و تقطیع و برجسته سازی برخی جملات ایشان بارها و بارها تکرار و نخ نما شده و نشان می دهد که افزون بر خواب شوم خراشیدن چهره عالمی عامل و عدالتخواه دشمنان درصدد خدشه در چهره پایتخت معنوی ایران و مرکز فرهنگی جهان اسلام مشهدالرضا می باشند.

نکته حائز اهمیت دیگر درباره این دیدار مولفه اصلی آن یعنی "سرزده" بودن و بی خبری مسئولان است از حضور بدون واسطه شخص آیت الله علم الهدی در میان مردم که بی پرده واقعیت میانه میدان جامعه را عیان کرد و ممکن است بعضا این واقعیت کف میدان متفاوت با قرائت رسمی و گزارش های مدیران بوده باشد که مغتنم و ارزشمند است.

علاوه بر این حضور سرزده نماینده رهبری در منطقه کم برخوردار حاشیه شهر مشهد و رسیدگی به محرومان و عیدی دادن به نیازمندان باعث تألیف هر چه بیشتر قلوب آنان و دلجویی از حاشیه‌نشینان و تحکیم رابطه امت و امام در نظام اسلامی و تقویت همبستگی مردم می شود و می بایست الگوی همه مسئولان به خصوص در پایتخت معنوی ایران اسلامی باشد.

بدون تردید انجام و استمرار اینگونه دیدارهای سرزده از سوی سایر مسئولان نیز به تبع نماینده ولی فقیه به طور غیر تبلیغاتی و غیرتشریفاتی، ضروری بوده و فرجام و نتایج آن نیز لازم است به صورت محسوس و هرچه سریعتر به عموم اعلام شود تا همگان شاهد و مشعوف از برکات تحول و تعالی در خطه خورشید باشند ان شاالله

مجتبی محمودی مهماندوست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار