در هفته گذشته حدود ۶و نیم میلیون خودرو وارد استان مرکزی شده است.
کد خبر: ۹۵۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶ 25 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: تردد در استان مرکزی امسال ۱۳۶درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
مصطفی مرزبان افزود: از شروع طرح نوروزی ۲۵ اسفند ۹۹ تا ظهر امروز بیش از ۶ و نیم میلیون دستگاه خودرو وارد استان مرکزی شده اند.
وی یادآورشد: مقایسه آمار تردد تعطیلات نوروز نسبت به سال گذشته ۱۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: آمارها بر اساس دستگاههای تردد شمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ثبت شده است که نشان می‌دهد این خودروها از طریق مبادی ورودی وارد استان مرکزی شده‌اند.
وی با با بیان اینکه شهرستانهای دلیجان و خمین در رده شهرهای نارنجی معرفی شده‌اند از مسافران و هموطنان درخواست کرد که که از سفرهای غیر ضروری به استان پرهیز کنند.
مرزبان با تاکید بر مصوبه ستاد ملی کرونا در ممنوعیت اسکان مسافران در منزل مبله و خانه‌های استیجاری به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، افزود: از ابتدای شروع طرح نوروزی تا کنون درمجموع ۲۲۴۲
نفر در اقامتگاههای دارای مجوز از اداره کل در استان اسکان داشته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۱۷ هتل، ۲۴ اقامتگاه بوم گردی، ۵ مهان‌پذیر، دو هتل آپارتمان و ۵۰ خانه مسافر در استان فعالیت دارند که این اداره کل از روند ارایه خدمات به گردشگران و نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مجموعه‌های بین‌راهی و واحد‌های گردشگری فعال نظارت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار