کد خبر: ۹۵۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۸ 24 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در پی مصاحبه اخیر غلام رضا تاجگردون که در بخشهایی از آن وکیلی و چند نفر دیگر به دو رویی در ماجرای بنزین متهم شدند ، حامد وکیلی با انتشار  نامه ای به وی پاسخ داد .

متن کامل نامه :

جناب آقای دکتر تاجگردون
باسلام و تبریک عید نوروز
روز گذشته مصاحبه‌ای از شما در روزنامه اعتماد منتشر شد و در آن فرمودید “ما گاهی دو رویی را در دو جریان سیاسی کشور شاهد هستیم ‌… از راست مثل امیرآبادی فراهانی و پژمانفر گرفته تا چپ چپش مثل آقای مطهری و وکیلی”. راستش نزدیک به یک سال است که ناظرانی چون من متوجه شده‌اند که شما تعادل خود را از دست داده‌اید. شاید ناشی از فشارهایی است که به شما آمده. از سر انصاف باید بگویم که در پاره‌ای از آن فشارها، مانند ماجرای رد اعتبارنامه، ظلم به شما شد. به همین سبب در همان اثنا علناً رفتار مخالفان شما را نقد کردیم. اما راستش غصه خوردیم که چرا این فشارها اینقدر شخصیت شما را نامتعادل کرده است. چندان که در مصاحبه‌های سفارشی که سوال و جواب از پیش تعیین شده بود، باز هم گاف‌های عجیب می‌دادید. آن روزها خورده نگرفتیم چون خلاف مروت بود. می‌فهمیدیم عصبانی و تحت فشار هستید. امید داشتیم با فاصله گرفتن از آن فضا، مقداری تعادل به روان و زبانتان برگردد. اما هرچه گذشت بیشتر از ریل تعادل و سیاست‌ورزی حرفه‌ای خارج شدید. همچنان امید به بازگشت آن‌جناب داریم. ما بحران نیروی انسانی داریم لذا حیف‌مان می‌آید که شما را از دست بدهیم. مطمئناً این ذره انصاف در شما مانده که در حسن نیت من شک نکنید. ما چون یکی از اصول‌مان حمایت از سرمایه‌های انسانی استان و زاگرس بود و هست، همیشه از شما حمایت کردیم. هیچ‌گاه نامروتی‌های شما و تیم‌تان، باعث نشد از اصل حمایت از فرزندان زاگرس دست برداریم. تاجایی که بسیاری از دوستان‌مان از ما دلگیر هم شدند. اما بالاخره دخالت دادنِ حساب شخصی در امرِ عمومیِ سیاست، به زعم من کاری فرونهادنی است. بارها در زیر فشار و حملات رقیب‌هایتان، به کمکتان شتافتم. همان زمان که تیم شما (شاید به دستور شما)، اخبار جعلی پیرامون محمدعلی وکیلی به رسانه‌ها می‌دادند تا او را تخریب کنند، من از دوستان رسانه‌ای خود خواهش می‌کردم که علیه شما خبر کار نکنند. حتی آنان تخریب‌های شما علیه وکیلی را به من یادآوری می‌کردند اما من اهل دخالت دادن حساب شخصی در امر سیاسی نبودم؛ اکنون هم نیستم. این نامه را به این سبب می‌نویسم که دو خطای بزرگ کرده‌اید. اول اینکه گزاره غلطی به حوزه عمومی پرتاب کرده‌اید، لذا همه ما که این غلط را می‌فهمیم مکلف به تصحیح آنیم. دوم اینکه حس می‌کنم یکی از سرمایه‌هایمان، یعنی تاجگردون، پاک از دست رفته است و به این جهت احساس مسئولیت می‌کنیم تا تلاش کنیم او را به راه آوریم.
پیرامون خطای اول باید گفت که آیا واقعاً معنای “دورویی” را می‌دانید؟ گفته‌اید که مطهری و وکیلی مخالفتی با گران شدن بنزین نداشتند، اما بعد از اعلام آن، مخالف آن شدند. بیش از این چیز دیگری گفته‌اید؟ این نامش دو رویی است؟ اول اینکه تعدیل قیمت بنزین، جزو قانون برنامه است. این قسمتی بود که کسی با آن مخالفتی نداشت. اما گران شدن بنزین در آبان۹۸، از اساس مسئله دیگری بود و در جای دیگری هم تصمیمش گرفته شد که نه وکیلی نقش در آن داشت و نه مطهری. از قضا گزارش‌های شما به عنوان رئیس کمیسیون برنامه در اتخاذ این تصمیم بی‌نقش نبود.
اما در عین حال، حتی با فرض صحت ادعای شما (یعنی برگشتن از تصمیم)، نامش دو رویی نیست. وقتی در روز روشن توئیت می‌زنند، مقاله می‌نویسند، طرح سه فوریتی می‌دهند، علیه تصمیم سران قوا، چه رویی از خود را پنهان کرده‌اند؟ نمی‌شود که هرچه به ذهن مبارک می‌رسد روانه حوزه عمومی کنید؟ بعد خود می‌نالید که قربانی هیجانات فضای مجازی شده‌اید؟ بعد خود شاکی هستید که چرا قضاوت دقیقی پیرامونتان شکل نمی‌گیرد؟ خود به بدترین و بیراهه‌ترین شکل ممکن، الفاظ را بکار می‌برید. بعید می‌دانم شان کاربستِ واژه دو رویی را به درستی درک کرده باشید. جسارتاً لختی تامل کنید سپس کلمه‌ای روانه حوزه عمومی کنید. حوزه عمومی بیمار شده است از این سخنان نادقیق و ناجویده. خود از قربانیان این حوزه بی در و پیکر هستید. از شما بعید است. شما از بزرگان مایید؛ فرهیخته شدن شما حتماً به سود ما و جامعه است و البته اینچنین نافرهیختگی و ناپختگی نیز، دودی روانه چشم ما می‌کند. لذا سهو و خطای شما بیش از خطای کسی چون من، می‌تواند حوزه عمومی را آلوده و آشفته کند.
ازقضا خطای دوم در همین دقیقه شکل گرفته است. یعنی چرا اینگونه بر سر خود می‌آورید؟ این سهو گفتاری شما به راحتی با یک سرچ ساده قابل کشف است. از این بابت هیچ نگرانی نیست. اما از اینکه شما اعتبار خود را اینگونه از دست می‌دهید ناراحتیم. هم از آنجا که دوستتان داریم و هم مهم‌تر از آن فکر می‌کنیم که جزو سرمایه‌های ما هستید بنابراین نباید تمام شوید. چرا آبرو و اعتبار سخن خود را اینگونه حراج کرده‌اید؟ پیش‌تر چندبار باواسطه حتی اغلاط نگارشی و املایی نوشته‌های‌تان را خدمتتان عرض کردم؛ خدا می‌داند که از سر شفقت و حسن نیت بود. حتی برای‌تان مقاله و کتاب‌هایی می‌فرستادم که آیین خطابت و کتابت را بیشتر بیاموزید تا کمتر در این حوزه خطا کنید. گو اینکه ما بیش از شما نگرانِ شان و جایگاه شما بوده‌ایم. از صمیم قلب دعا می‌کنم که تاجگردون بمانید و بیش از این به ابتذال فضای مجازی گرفتار نشوید.

با احترام
حامدِ وکیلی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار