دختران حاضر نیستند به خاطر حفظ سلامت اجتماعی از خواسته‌های جسمی و حتی جنسی خود بگذرند
کد خبر: ۹۵۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹ 23 March 2021
متولدین دهه 80، برعکس نسل‌های قبل، براحتی از عزیزان خود جدا می‌شوند و قادر هستند آدم‌ها را کنار بگذارند. به‌همین خاطر، برخورد سلبی و قهری از سوی جامعه و خانواده نسبت به آنها جواب نمی‌دهد. بنابراین، اگر نوجوان دهه هشتادی خطایی هم کرد ابتدا باید آسیب شناسی کنیم که چرا این اتفاق افتاده است، نه اینکه او را مورد بازخواست و تحقیر قرار دهیم.»


 به گزارش تابناک همدان، صدیقه خدیوی، فعال حوزه زنان با تأکید بر این نکته می‌گوید: به نسبت دهه 60 که جوانان خودساخته و مستقلی بودند، دختران دهه 80، از نظر شخصیتی وابسته‌تر هستند و به همین خاطر با روش‌های قدیمی نمی‌توان با آنها برخورد کرد.

دیگر با روش‌های قدیمی نمی‌توان یک دختر را مجبور کرد که حجاب خود را رعایت کند: «امروزه تربیت خانواده‌ها پسران را به سمت سرخوردگی و دختران را به سمت عدم تاب‌آوری مسائل اجتماعی می‌برد. 

این مسائل باعث می‌شود تا دختران امروزی با رعایت نکردن حجاب تلاش برای خودنمایی کنند

 ممکن است این دختران حتی خانواده مذهبی داشته باشند که مدام به آنها این مسأله را تذکر داده باشد اما به خاطر اینکه آنها تنها به علایق و نیازهای خود توجه می‌کنند هرچه خانواده‌ها اصرار کنند هم فایده‌ای ندارد.»خدیوی با تأکید بر اینکه شرایط و نحوه زندگی و تعامل با دختران متولدین دهه 80 به علت افزایش تکنولوژی متفاوت است، می‌گوید: مسأله شکاف بین نسلی از گذشته تاکنون در کشور وجود داشته است اما هرچه که به جلو می‌رویم با پیشرفت تکنولوژی این شکاف عمیق‌تر می‌شود. به عقیده من، خانواده‌ها با تربیت خود باعث بروز خودخواهی در نسل جدید می‌شوند تا آنها در هر شرایطی منافع خود را در نظر بگیرند، به همین خاطر است که، دختران حاضر نیستند به خاطر حفظ سلامت اجتماعی از خواسته‌های جسمی و حتی جنسی خود بگذرند.

امید محدث، مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان معتقد است، برخوردهای سلبی برای دختران این دهه، تنها بجز نارضایتی و تشدید رفتار نتیجه‌ای ندارد و به همین علت، باید از این برخوردها جلوگیری شود.

منبع:روزنامه ایران


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار