مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سامانه بارشی در استان قزوین مستقر خواهد شد که با وزش تندبادهای شدید و بارش باران در برخی مناطق استان همراه خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹ 23 March 2021

 

قدرت اله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، در رابطه با ورود سامانه بارشی جدید به استان اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، این سامانه بارشی در سطح هشدار نارنجی قرار دارد.

وی افزود: این سامانه بارشی که با وزش تندبادهای شدید با سرعتی بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت همراه است، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان مستقر خواهد شد و بارش باران در برخی مناطق استان را نیز در پی خواهد داشت.

مهدیخانی گفت: در پی فعالیت این سامانه، احتمال بروز لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد.

وی ادامه داد: اخطاریه های لازم به دستگاه های متولی، جهت لایروبی معابر، کانال ها و آبروها و همچنین لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از سقوط داربست ها ، سازه های موقت ، غرفه های اقماری توزیع میوه و...به شهرداری ها ابلاغ گردیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، بیان کرد: به هم استانی ها، توصیه می شود از سفرهای غیر ضروری اجتناب نموده و از حضور در ارتفاعات، حاشیه رودخانه ها و گردش در طبیعت نیز خودداری نمایند.

وی افزود: به کشاورزان باغداران، زنبورداران و مشاغل حساس نسبت به وزش باد شدید، آمادگی و مراقبت لازم در خصوص محکم نمودن سازه های سبک و موقت، پوشش گلخانه ها و داربست ها توصیه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار