بارشها از فردا چهارشنبه در زنجان تقویت می شود و سرعت باد به 100 کیلومتر بر ساعت هم می رسد .
کد خبر: ۹۵۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 23 March 2021

کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: از امروز سامانه بارشی وارد استان شده است که بر شدت بارش‌ها از فردا چهارشنبه افزوده می‌شود.هشدار وزش باد شدید و سیل در زنجان

سلطانی افزود : با تقویت بارش‌ها از عصر چهارشنبه خصوصا در نیمه شرقی زنجان احتمال آب گرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی ، بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود مردم از اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و از صعود به ارتفاعات به علت رعد و برق خودداری کنند.

وی گفت: سرعت وزش باد در زنجان فردا و پس فردا شدت یافته و به 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت و تند باد لحظه ای به 100 کیلومتر بر ساعت هم می رسد.

کارشناس هواشناسی استان زنجان افزود : همچنین وزش باد شدید موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه ها، تابلو‌ها بنر‌های تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی، احتمال شکستن درختان فرسوده می‌شود.

لذا توصیه می شود کشاورزان ،باغداران، زنبورداران و مشاغل حساس به وزش باد شدید آمادگی لازم داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان از آماده باش کامل همه دستگاههای امداد رسان استان در پی هشدار وقوع بارندگی شدید و طوفان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و پنج شنبه خبر داد.

کرامتی از دستگاه‌های خدمات رسان خواست ضمن آماده باش و اتخاذ تدابیر و اقدامات فوری در کاهش خطر، امکانات و تجهیزات لازم را در مناطق داشته و در صورت نیاز اقدامات موثر را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار